Fintechbolaget Fimento, som erbjuder digitala finansieringstjänster till företag, är i en stark tillväxtfas trots pandemin.
Nyligen började Andreas Taflin rollen som säljchef, och ett av hans första uppdrag är att rekrytera fler nya talanger.
“Fimento har ett litet men starkt team av kompetenta personer, och det känns väldigt motiverande att bli en del av gänget”, säger Andreas Taflin.
Medan många andra företag bromsar till följd av pandemin befinner sig fintech-bolaget Fimento bara i början av sin tillväxtfas. Företaget har värvat Andreas Taflin till teamet som säljchef, med bland annat hans långa erfarenhet inom finans- och försäkringsbranschen som motivering.
– Vi är jätteglada att Andreas har valt att ta sig an den utmaningen det innebär att gå med i ett snabbväxande fintech-bolag, samt att han gett oss förtroendet att få del av hans kompetens. Med Andreas förståelse för och breda kunskap inom finansbranschen, tillsammans med hans driv och framåtanda, ser vi att vi kommer göra en spännande och givande resa tillsammans, säger Hanna Raftell, vd på Fimento.
Fimento erbjuder molnbaserade finansiella tjänster för företag, och har kunder inom bland annat finansbranschen och industrin.
– När många av Fimentos kunder hör att vi är ett fintech-bolag tänker de ofta att vi inte kan den finansiella delen, att vi inte skulle ha någon erfarenhet av att jobba med Finansinspektionen till exempel. Men då Andreas och flera av oss på företaget har erfarenhet av att jobba inom finansbranschen känner vi väl till de regulatoriska krav som finns och är väldigt ödmjuka inför dem, menar Hanna Raftell.
Andreas Taflin har tidigare arbetat inom bank- och försäkringsbranschen, bland annat på Citibank, Marginalen Bank och AIG. Han menar att den erfarenheten kommer vara till stor nytta i hans nya roll som säljchef. Hans första uppdrag på Fimento är att rekrytera ytterligare talanger för att stärka upp sitt team.
– En del av att fastställa försäljningsorganisationens arbetssätt och form är att rekrytera ett starkt team som kan hjälpa Fimento att fortsätta växa. Sen ska vi skapa leads och bereda vägen för Fimento att etablera sig ytterligare internationellt, berättar Andreas Taflin.