Genom starka rekryteringar och stora projektvinster vill sanitetsleverantören GROHE växa i Sverige.
Under året har företaget storsatsat på tillväxt och tillsatt roller så som Trade Marketing Manager, Area Sales Managers och Sales Representatives. Med ledning av Jeanette Smårs, ny Sverigechef sedan årsskiftet, fortsätter deras ambition att öka Sveriges marknadsandelar.
I december tillträdde Jeanette Smårs som ny Sverigechef. Förutom hennes ankomst har sanitetsföretaget GROHE under det senaste året växt med tio procent och därmed utökat styrkan med sex nya kollegor. Under de två senaste månaderna har även GROHE vunnit projekt som innefattar drygt 1700 bostäder runt om i Sverige.
– Trots med ett tungt pandemi-år efter oss har vi växt med flertalet nya kollegor. Det är kul att se en stark tillväxt hos oss av kompetenta kollegor med höga målsättningar. Att vi även vinner stora projekt runt om i landet är viktigt och tar oss framåt för att nå vårt marknadsandelsmål på 15 procent år 2025. Det ska bli kul att få vara en del av den resa som GROHE nu gör i Sverige, säger Jeanette Smårs, Sverigechef på GROHE.
I samband med tillväxten tilldelades även sanitetföretaget certifieringen Great Place to Work. Certifieringen baseras på en grundlig lägesanalys bland företagets anställda certifierar de arbetsplatser världen över. I årets undersökning från Great Place to Work uppnår GROHE en totalpoäng på 88 procent. Högst poäng fick arbetsmiljö, atmosfär och gemenskap.