Lina Högemark blir ny delägare i Lansera och tillträder som bolagets CMO i augusti.
Tech startupen Lansera Virtual Events har siktet inställt på internationell expansion och bygger vidare på en digital eventplattform i världsklass.
Nu är det klart att Lina Högemark går in som delägare och operativ marknadschef på Lansera.
Lina Högemark kommer senast från Norra Europas största skolkoncern AcadeMedia, där hon de senaste sju åren jobbat som marknadschef för ett flertal tillväxtbolag, samt varit del av segmentsledningen för AcadeMedia Vuxenutbildning. Lina har även erfarenhet från startupvärlden då hon var med i uppbyggnadsfasen av EMG (Educations.com Media Group) och tog den svenska sajten Studentum.se från 30 000 till 700 000 besökare i månaden, samt var med och etablerade EMG på nya marknader.
– Att kunna presentera Lina som ny CMO är oerhört glädjande. Lina bidrar med ledningserfarenhet från flera tillväxtbolag, samt gedigen kompetens inom digital marknadsföring och varumärkesutveckling. Det är en bredd på kunskap som vi värdesätter mycket i den fas vi nu befinner oss i och den tillväxtresa vi har framför oss, säger Björn Strand, VD på Lansera.

Lina Högemark
Som CMO/marknadschef kommer Lina Högemark att ansvara för Lanseras marknad- och kommunikationsarbete, samt att utveckla och stärka varumärket. Lina tar som delägare även plats i Lanseras styrelse.
– Det känns otroligt spännande att vara på denna utvecklingsresa. Jag tror starkt på bolaget, plattformen och att digitala möten är framtiden, då det är både kostnadseffektivt och bidrar till en bättre miljö, säger Lina Högemark, tillträdande CMO.