Mathias Båth är sedan årsskiftet affärsområdeschef för Quality & Management med ansvar för att vidareutveckla Knighetcs verksamhet inom kvalitet och projektledning.
Tre månader in i det nya jobbet reflekterar Mathias över tiden som gått:
– Jag imponeras dagligen över den kompetens vi har inom Quality & Management och hur många duktiga kollegor som jobbar inom området! Det är full fart med projekt just nu, trots den besvärliga situationen med Corona. Vi har byggt upp ett starkt förtroende hos kunderna och det ger resultat. Det finns en nyfikenhet att lära och en stark vilja att dela med sig av sin kunskap. Det driver många och det är verkligen kul att se och nåt att bygga vidare på. Jag trivs verkligen med gänget.
För många av Knightecs kunder sker en snabb omställning mot mer digitala och hållbara produkter och tjänster, samtidigt som nya lagkrav, regelverk och standarder utvecklas och tillkommer. Många företag ställer om sin utveckling, med nya arbetssätt som gör att man kan agera mer flexibelt, snabbare och komma i mål på kortare tid med sin produkt eller sitt projekt. I denna omställning har Quality & Management en viktig roll att fylla eftersom vi kan hjälpa kunderna göra rätt från början i sin utveckling, så att de får sin produkt eller tjänst godkänd för den tänkta marknaden. Vi kan även ta ansvar för omställningen mot nya arbetssätt, och att leda utvecklingsarbetet.
Som ny affärsområdeschef har Mathias några ambitioner han vill dela:
– Jag tycker det ska bli jättespännande att få göra en resa tillsammans med gänget, att ta området framåt, till nästa nivå. Vi kommer utveckla våra tjänster, vårt sätt att jobba tillsammans i kundprojekt och hur vi tar betalt. Vi har en stark position idag och jag ser framför mig att vi kommer vara marknadsledande i Norden inom våra specialistområden. Vi är snart 200 medarbetare inom affärsområdet och om vi gör rätt val i våra satsningar med kunder och tjänster framåt kommer vi passera 250 snabbare än vi anat.