Idag presenterar vi juryn för 100-wattaren 2022.
Tävlingen är öppen för bidragsinlämning, sista dag att tävla är 26 oktober 2022.
100-wattaren har sedan 1990 belönat kommunikation som gett bevisad effekt.
Årets namnstarka jury ska granska bidrag och kora de kommunikationsinsatser som har skapat mest effekt. Juryn består av branschexperter från annonsörer, reklambyråer, mediebyråer och undersökningsföretag. Tävlande bidrag är inte bara med och tävlar om årets utmärkelser, utan bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om reklam och marknadsföring kopplat till effekt.
– Vi är otroligt stolta och glada över årets kompetenta jury och hoppas att de får många spännande bidrag att utvärdera och bedöma. Vi vet från tidigare år att många i juryn tycker att det är otroligt inspirerande att ha en konkret diskussion om vad som faktiskt är bevisad effekt. Med det händelserika år vi haft bakom oss och intresset för effektfull kommunikation tror vi att årets juryarbete kan nå nya nivåer. Diskussionen har också gått varm i branschmedier och vi har certifierat ca 1000 personer i Effektsystemet vilket gör att 100-wattaren känns mer relevant än någonsin, säger Sveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl.