För att bli ännu starkare inom e-handel förvärvar Nexer Group konsultbolaget Perpello.
Bolaget är helt inriktat på e-handel och arbetar dels med rådgivning, strategi och affärsutveckling, och dels med tekniska lösningar.
Nexer är sedan många år en stark aktör inom e-handel, med tjänster inom såväl strategi, analys och implementation som förvaltning, support och drift. Nyligen lanserade man Storefront – en molnbaserad och skalbar ready-to-start-e-handelslösning. Genom förvärvet av Perpello stärker Nexer sitt erbjudande, där Perpello bidrar med lång erfarenhet och djupa kunskaper inom olika e-handelsplattformar, vilket är viktigt för tillväxt. Perpello grundades 2016 av Karin Rådenman, som även varit vd fram till nu och följer med till Nexer.
– Perpello har gjort en spännande tillväxtresa och jag har under åren hört mycket gott om dem från kunder och gemensamma partners. Perpello har sedan starten samlat på sig ordentligt med erfarenhet och kunskap, som vi nu kan addera till vårt redan starka E-commerce-team på Nexer. Och i Karin Rådenman får vi en driven kollega med kunnande, erfarenhet och ett kommersiellt mindset, säger Fredrik Axell, Business Area Manager, Nexer Unified Commerce.
Genom förvärvet slås Perpello och Nexer ihop där Karin Rådenman blir chef för Business Unit E-commerce på Nexer med uppdrag att växa verksamheten baserad på erfarenheterna från att bygga upp Perpello.
– Det här ska bli jättespännande. Jag är verkligen laddad för att ta mig an uppgiften att vässa Nexers erbjudande inom e-handel. Våra respektive bolags entreprenöriella kulturer matchar varandra väl. Dessutom värdesätter jag att Nexers samlade kompetens och erfarenhet som ger oss möjlighet att jobba vidare med våra kunder och få deras affärer att växa, säger Karin Rådenman.