Pinpointer, det svenska techbolaget som gör hållbar masshantering enklare för alla i en helt unik digital tjänst, fortsätter att växa bolaget med vass kompetens.
Nu anställs Camilla Sandberg som logistikchef och med sin breda erfarenhet ska hon ansvara för att utveckla bolagets transportflöden och logistiklösningar.
Camilla Sandberg har lång erfarenhet av att arbeta inom transportsektorn med fokus på lastbilar och maskiner. Under sina många år branschen har hon arbetat som transportledare, säljare och produktionschef samt med mottagarställen. Hon kommer senast från rollen som verksamhetschef på Sydschakt Ekonomisk förening.
På Pinpointer blir Camilla logistikchef och ansvarig för bolagets erbjudande kopplat till transportområdet.
Det handlar om att bygga upp ett ännu större nätverk av transportörer, upprätta transportflöden, kontrollera logistiken samt sätta tydliga rutiner och driva utvecklingsprojekt.
”Det känns otroligt spännande att börja arbeta på Pinpointer som har en så stark digital tjänst. Det blir en helt ny miljö för mig där jag tror att min erfarenhet verkligen kan bidra på ett bra sätt. Dessutom attraherades jag av den öppna kulturen på bolaget och deras tydliga arbete med jämställdhet och mångfald”, säger Camilla Sandberg, logistikchef på Pinpointer.
Sedan lanseringen hösten 2019 har efterfrågan på Pinpointers digitala tjänst för smidigare hantering av schaktmassor, jordmassor och avfall ständigt ökat och antal medarbetare har vuxit rejält. Med Camilla Sandberg på plats kan bolaget nu vässa sitt erbjudande inom transport och logistik.
”Vi tittar kontinuerligt på hur vi kan vidareutveckla vår digitala tjänst för att underlätta hanteringen av schaktmassor ytterligare och nu lägger vi extra fokus på transportområdet. Camilla har en bred kunskap inom branschen och kommer in med nya viktiga perspektiv på hur vi kan ta vårt erbjudande till nästa nivå”, säger Joakim Klintred, grundare och vd på Pinpointer.