Nu är Bazaren Järvaveckan igång – Sveriges största rekrytering- och utbildningsmässa och ett av de viktigaste engagemangen i Sverige.
För andra året i rad anordnas Bazaren digitalt, i Lanseras virtuella plattform.
Genom att integrera Platsbaken i plattformen hoppas Region Stockholm förmedla 2001 jobb under mässan.
Mångårigt samarbete i region Stockholm
Bazaren har anordnats i många år och är ett samarbete mellan Region Stockholm, Arbetsförmedlingen, Länsstyrelsen Stockholm, Nyföretagarcentrum samt Stockholms stad och lockar årligen cirka 10 000 besökare. I år är Bazaren en del av Järvaveckan och pågår under 2-6 juni. Här kan besökare träffa privata och offentliga arbetsgivare, utbildningsaktörer, samt organisationer som erbjuder rådgivning för att starta eget företag.
En virtuell mötesplats
Bazaren är ett gyllene tillfälle för jobbsökare, entreprenörer och arbetsgivare att mötas. I utställarnas montrar kan besökarna ta kontakt med utställarnas representanter, ladda hem informationsmaterial, se få informativa filmer, hitta lediga jobb, lära sig hur man startar eget företag och ställa frågor via chat och videosamtal. Besökarna kan även ta del av gratis föreläsningar.
Få jobb direkt
Arbetsförmedlingen har integrerat Platsbanken direkt i Bazaren Järvaveckan. Jobbsökare kan således söka arbeten i hela Storstockholm direkt i platsbanken via plattformen. Målsättningen är att det ska förmedlas 2001 arbeten under hela eventet. Järvaveckan live direktsänder även 100 digitala timmar i plattformen.
Anpassningsbar och skalbar plattform
För andra året i rad anordnas Bazaren digitalt i Lanseras digitala plattform, i en replika av Stockholm Waterfront.
– Det känns fantastiskt roligt att anordna Bazaren Järvaveckan. Vi vill med vår plattform skapa bästa möjliga användarupplevelse för både besökare och utställare. Det kan vara otroligt kraftfullt att anordna virtuella event i 3D-miljö, så är man nyfiken på hur det går till så är man varmt välkommen att besöka mässan, säger Viktor Strömberg, Chief Operations Manager på Lansera.