Norrmannen Gjermund Stensvold rekryteras för att stärka tillbehörsjättens B2B-satsning på den nordiska marknaden.
Holländska Trust International grundades 1983 och har vuxit till det ledande varumärket i kategorin prisvärda digitala livsstilstillbehör.
I år gör företaget en storsatsning på den nordiska marknaden vilket började i höstas då en ny nordisk försäljningschef anställdes. Nu fortsätter resan i och med rekryteringen av Gjermund Stensvold som blir ansvarig att ta Trusts erbjudande inom B2B till nya höjder.
— Min roll är att bygga upp en lika stark som hållbar modell för tillväxt. För mig startar det med att etablera ett förtroende mellan oss och de lokala aktörerna, att vi sätter kunden i det första rummet i alla lägen helt enkelt, säger Gjermund Stensvold, Head of B2B för Trust International i Norden.
En bred produktportfölj för alla företag
Med en bred produktportfölj där kombinationen prisvärdhet, funktionalitet och kvalitet varit ett vinnande koncept bland vanliga konsumenter satsar nu Trust på att även bli ett välkänt namn bland företag och organisationer. Till hands för ändamålet finns en rad produkter framtagna specifikt för just B2B-segmentet.
— Vi kommer att fokusera på produkter givna för företagsbruk och där har vi ett erkänt starkt erbjudande. De viktigaste produkterna kommer att baseras på vårt PC och Laptop-segment som innehåller varor både för hemmakontor och traditionella kontorslandskap men även vårt breda utbud inom mobilprodukter kommer bli ett viktigt fokusområde. Det blir kort sagt allt från möss, tangentbord och webbkameror till prisvärda headset, datorhögtalare och laddningslösningar, förklarar Gjermund Stensvold.
Gjermund kommer närmast från en roll som Sales and Distribution Manager i Norge samt Danmark för Norton LifeLock. Dessförinnan har han även varit en mångårig senior figur hos företag som Logitech och Lexmark. Han startar omedelbart sitt arbete hos Trust International, med bas i Oslo.