DigitalTolk stärker sitt team ytterligare med rekryteringen av Lina Åhrén, en erfaren specialist inom kundvård och försäljning med fokus på hälso- och sjukvårdssektorn.
Med sex års erfarenhet inom offentlig sektor och en bakgrund som legitimerad sjuksköterska från Sophiahemmets högskola, tillför Lina både värdefull kunskap och insikter till DigitalTolks fortsatta utveckling.
Under sin karriär har Lina Åhrén byggt starka relationer inom vården och identifierat behov för att skapa konkreta värden för sina kunder. Hennes passion för preventiv hälso- och sjukvård, kombinerat med en analytisk förmåga och stark drivkraft, gör henne till en viktig resurs i DigitalTolks expansion.

Lina Åhrén stärker DigitalTolks tillväxt
”Lina har en unik förmåga att kombinera sin medicinska bakgrund med en djup förståelse för kundrelationer. Hennes erfarenhet och engagemang kommer att vara en stor tillgång för oss, särskilt i hennes nya roll som Business Developer,” säger Alexander Hübel, COO på DigitalTolk.
”Jag drivs av att förstå samband på djupet och att omsätta den förståelsen till ett konkret värde för kunden. Mina engagemang ska kännas rätt i magen och att nu få möjligheten att bidra till DigitalTolks fortsatta utveckling känns just så; rätt,” säger Lina Åhrén.
Med denna rekrytering fortsätter DigitalTolk att satsa på kompetens och engagemang för att stärka och utveckla sina tjänster. Vi ser fram emot att välkomna Lina Åhrén och den positiva skillnad hon kommer att göra!
Sedan 2015 har DigitalTolk banat väg för tolkbranschen. Genom bokningssystemet matchas automatiskt kundernas unika behov med ett omfattande nätverk av professionella tolkar och översättare på över 210 olika språk och dialekter. Oavsett tidpunkt eller tillfälle, kan man alltid lita på DigitalTolk för rätt kompetens efter varje uppdrags unika behov.