Nytt API Nextlane-Midman automatiserar arbetet och kvalitetsäkrar kundbasen.
Midman, marknadsavdelning till mer än 300 verkstäder och bilåterförsäljare lanserar nu den senaste produktinnovationen med nytt API mellan Nextlane och Midman.
Efter ungefär 15 år av framgångsrik integration med Kobra II DMS arbetsorderfunktion, tas nu steget mot en ännu mer effektiv och automatisk dataexport.
– Genom det nya API:t mellan Nextlane och Midman erbjuder vi våra kunder en smidigare integration som sparar tid och säkrar kvaliteten, säger Cecilia Flatt, kundreseansvarig på Midman. – Detta är ett viktigt steg i leveransen av servicegrad och användarupplevelse, säger hon.
**Produkten i korthet**
- Utökad information från arbetsorder exporteras nu automatiskt.
- Integration med Kobra II DMS blir snabbare och mer pålitlig. All data skickas i realtid.
- Eliminerar manuella processer och ökar effektiviteten i arbetsflöden. All export sker automatiskt i bakgrunden utan knapptryckningar.
- Flexibilitet att anpassa exportdata efter specifika behov.
– Samarbetet med Midman är ytterligare ett steg mot vår framtidsvision som Europas ledande ekosystem för fordonsbranschen. Ett ekosystem som är öppet, säkert och smart, säger Mikael Henriksson, Product Manager Kobra II DMS.
Nextlane är en europeisk ledare inom utveckling av digitala lösningar för fordonsindustrin som kopplar samman biltillverkares och återförsäljares system. De tillhandahåller integrerade end-to-end lösningar som digitaliserar och förenklar hela fordonskundens resa.
– Vår strategi att automatisera och förenkla integrationsprocesser speglar vårt engagemang för innovation och kundcentrering. Med det nya API:t är vi övertygade om att våra kunder kommer att uppleva betydande fördelar som stödjer deras verksamhet och tillväxt, säger Jonas Udd, produktägare på Midman.
– Bilåterförsäljare kan sedan tidigare populera sitt kundregister i Midman med sålda bilar automatiskt via Midmans API-lösning hos Vroom. Tillsammans med automatisk överföring av verkstadens kunddata innebär det att all kund- och marknadsdata samlas i ett system för analys och mätbara aktiviteter som maximerar vinsten, säger han.
Ring Midman på 031-725 34 00 så visar vi hur du kommer igång!
Migrering av befintliga användare av Nextlane-Midman sker individuellt per verkstad och återförsäljare med start i januari 2025.
Midland är ett oberoende premiumoljemärke i Europa. Varumärket Midland föddes 2004 men Midland Schweiz som tidigare licenstillverkade Quaker State för Europa startade redan 1880. Nytt varumärke – gammal kunskap. I Sverige fokuserar vi på att leda utvecklingen inom områdena garantier och miljö. Dessa mervärden har i kombination med kunskap och servicenivå skapat samarbetspartners som Isuzu, Subaru och Suzuki. Midland erbjuder Sveriges längsta Motorgaranti, 10 år eller 50 000 mil, med vägassistans. Midland var redan 2004 första och enda oljemärke i Sverige som öronmärker all spillolja för re-generering till nya basoljor med minskat ”carbon footprint/ CO2” som följd. Affärsidén bygger på att öka lojaliteten mellan bilverkstäder och deras kunder för att öka försäljningen och skapa nöjda, återkommande kunder.