Riverty affärsidé är att transformera finansiella transaktioner, med fokus på flexibla betalningar, inkasso, skuldinköp och bokföringtjänster.
Företaget är fintech-grenen av tyska Bertelsmann och har verksamhet över hela Europa, där Sverige är en av huvudmarknaderna.
Tidigare verkade koncernens olika finansiella tjänster under namnet Arvato, men nu kraftsamlas samtliga dessa verksamheter alltså under varumärket Riverty.
– Jag gillar internationella verksamheter som präglas av tillväxt, där jag med min omfattande erfarenhet på området kan bidra till att bygga varumärket. Mitt uppdrag för Riverty blir inget undantag, särskilt när vi fortsätter att stärka vår närvaro och vårt rykte här i Sverige, hela EMEA-regionen och även bland våra internationellt verksamma amerikanska kunder.
Med sin breda erfarenhet från flera internationella och teknikdrivna företag bidrar Kristina idag med djup kunskap och innovativa idéer till Rivertys corporate communications. Som kommunikationschef för Voi ansvarade hon för att bygga och stärka varumärket internationellt. Kristina har haft positioner som chef för externa relationer på DeLaval i Stockholm, senior manager för mediarelationer på TeliaSonera, PR-ansvarig för Just Eat Takeaway och som kommunikationsansvarig på TomTom initierade hon det populära och prisbelönta TomTom-index.