Den 30 oktober 2025 slår dörrarna upp för SaaS-marknadsföringskonferensen GrowthForia i Köpenhamn.
Det är den första i sitt slag, och målet är att sätta nya marknadsföringsstandarder, höja ambitionsnivån samt skapa rätt sorts tillväxtentusiasm i branschen – om den vill nå upp till Silicon Valley-nivå.
Professionaliser och uppnå rätt tillväxtentusiasm
Vad blir nästa stora tillväxtmotor inom IT, tech och SaaS? Den frågan står högt på agendan dessa dagar, och just nu leder AI utvecklingen. Men AI bör inte ta så stor plats i diskussionen – särskilt inte för SaaS-branschen.
Det menar initiativtagarna bakom den helt nya konferensen GrowthForia. De anser att branschen i stället bör fokusera på att höja standarden för sin marknadsföring om man vill nå internationell klass:
”SaaS-företag här har en enorm potential. Men de lider ofta av ett alltför binärt ’allt eller inget’-synsätt. Just nu satsar många exempelvis helhjärtat på artificiell intelligens som en genväg till tillväxt. I själva verket borde de fokusera på att professionalisera och organisera sin tillväxt genom sina marknadsföringsinsatser om de vill nå Silicon Valley-nivå”, säger Casper Rouchmann, VD för SparkForce – initiativtagare till konferensen.
”Framgångsrik marknadsföring handlar mer än något annat om att skapa rätt sorts tillväxt. Vi har lämnat ’Growth At All Cost’-eran bakom oss, så det behövs ett mer kostnadseffektivt, resultatorienterat angreppssätt för försäljning och marknadsföring. Därför är syftet med konferensen att skapa rätt sorts tillväxtentusiasm”, säger initiativtagaren och SparkForce-partnern Frederik Saabye.
Marknadsföringskonferensen vi själva saknat
SaaS-branschen utvecklas i raketfart – och för de mest erfarna krävs djupa taktiska insikter som matchar tempot och komplexiteten i deras vardag. Det är motivationen bakom initiativet till GrowthForia.
Trots att det finns många konferenser som försöker bidra positivt till SaaS-ekosystemets utveckling är GrowthForia den första i sitt slag som är 100% dedikerad till att lyfta branschens marknadsföringskompetens:
”Med våra 10–15 år i branschen har vi under senare år saknat konferenser där nivån varit så hög, att vi kommit hem med fullklottrade anteckningsböcker. GrowthForia är den konferens vi själva har saknat. Den är 100% nischad och fokuserad på B2B SaaS-marknadsföring för endast de mest erfarna. Kort sagt – om du lever för avancerad marknadsföring, då är GrowthForia platsen”, säger initiativtagaren och VP of Marketing på Neurons, Andreas Obel.
Fakta
- GrowthForia äger rum:** 30 oktober 2025 i Mogensdal Koncerthus på Islands Brygge.
- Nyckeltalare: Adam Holmgren (Rillion) och Olafur Solvi Palsson (Growblocks).
- Initiativtagare:** Andreas Obel (Neurons), Frederik Saabye samt Casper Rouchmann (SparkForce).
Om GrowthForia
GrowthForia är konferensen för dig som har lämnat grundläggande marknadsföring bakom dig och är redo att spela i den högsta ligan. Den riktar sig till marketers som vet vad de gör – men vill bli ännu bättre. Vi har samlat de skarpaste hjärnorna inom B2B SaaS för en dag med zero-fluff-presentationer, avancerade taktiker och konkreta verktyg du kan ta direkt med dig hem och använda.
Läs mer om konferensen här: Growthforia.com. Program publiceras inom kort.