Det snabbväxande newstech-bolaget Relevance Communication Nordic AB (RLVNC), som driver sajterna Dagens PS, Realtid, N55 och E55, lanserar nu en ny exklusiv livsstilssatsning.
Medieprofilen och entreprenören Viggo Cavling rekryteras för att leda och utveckla konceptet.
Den nya satsningen blir en inspirationsplattform och ett nyhetsbrev för en sofistikerad och aktiv målgrupp. Genom djupgående reportage, exklusiva intervjuer och noggrant utvalda rekommendationer inom resor, kultur, gastronomi och nöje ska det här bli en självklar guide för den moderna resenären och för dem som vill förgylla sin fritid med unika upplevelser.
”Vi ser en tydlig efterfrågan på högkvalitativt innehåll som förenar affärer och livsstil. Med Viggo Cavlings långa erfarenhet inom journalistik och mediebranschen är vi övertygade om att den nya satsningen kommer att bli en succé,” säger Mikael Gullström, Chefredaktör för Dagens PS och Realtid.

Mikael Gullström & Viggo Cavling
Viggo Cavling har en gedigen bakgrund i mediebranschen. Redan som 22-åring startade han konsttidningen Beckerell, som utvecklades till ett kulturprogram på ZTV och en omfattande klubbverksamhet. Han har haft redaktörsroller på Nöjesguiden och Dagens Nyheters fredagsbilaga ”På stan”, samt varit chefredaktör på Resumé i åtta år.
De senaste sju åren har han lett Travel News, Nordens största affärstidning om reseindustrin. Han har skapat en rad framgångsrika varumärken och produkter, inklusive DN:s krogpris Gulddraken och Resumés stora tävling för marknadschefer.
”Det ska bli riktigt kul att återvända till bred feature och skapa en produkt som når många. Vi ska fokusera på hur läsarna får ut maximalt av sin helg och sina lediga dagar – från vin och bilar till resor och gastronomi. Livets goda helt enkelt – vem vill inte läsa om det?” säger Viggo Cavling.
Han ser också fram emot att arbeta i ett växande, entreprenöriellt bolag med en tydlig affärsidé.
”Jag är verkligen imponerad av den resa RLVNC har gjort hittills och ser fram emot att bidra till den fortsatta utvecklingen. Jag ser mig själv som både entreprenör och journalist, och det är en fantastisk möjlighet att vara del av ett expansivt bolag.”