CRM-mjukvaruleverantören SuperOffice utser Thomas Rødseth till Chief Product and Technology Officer (CPTO) för att stärka innovation, skapa värde och ta ännu större marknadsandelar i Norge och Europa.
Thomas har under de senaste åren lett produkt- och tekniskaorganisationen på den nordiska kundtjänstplattformen Puzzel.
“Jag har alltid sett upp till SuperOffice som ett företag med starkt varumärke, kultur och historia, och med en lösning som är relevant för de flesta företag. Med de nya ägarna, den nya ledningen och många kompetenta medarbetare är det en bra tid att komma ombord för att hjälpa till att utveckla företaget och produkterna till en ny nivå”, säger Thomas Rødseth.
Stort fokus på innovation
Lars Engbork, koncernchef för SuperOffice AS, hälsar honom välkommen till teamet.
“Vi gör nu massiva investeringar i produktutveckling för att driva innovation och skapa ännu mer värde för våra kunder. Jag är mycket glad över att presentera Thomas som vår nya Chief Product and Technology Officer. Med över 30 års framgång bakom oss är det avgörande att ta in en person med ett nytt perspektiv för att leda oss in i en ny och spännande värld av innovation, inklusive AI, där vi kan skapa ännu mer värde för våra kunder”, säger Engbork.
För SuperOffice har det varit avgörande att ta in en profil som Thomas Rødseth, som har varit med på en liknande resa tidigare. Han har lång erfarenhet av produkt- och teknikledarskap i SaaS-företag.
“Det var en lång och grundlig rekryteringsprocess eftersom det var otroligt viktigt för oss att hitta någon som passar och vi är övertygade om att Thomas är rätt person att hjälpa till att lyfta SuperOffice till nya höjder”, tillägger Lars Engbork.
Ökad automatisering och effektivisering
Thomas Rødseth har som mål att göra produkterna relevanta för ännu fler kunder och partners, samt att lösa nya kundbehov för befintliga kunder på ett smartare sätt.
“Jag tror att den snabba utvecklingen på både marknad och teknik gör att det finns ett stort behov och möjlighet att möta fler kundbehov genom mer automatisering och effektivisering av kunddialogen. Jag tror också starkt på att sätta användaren i centrum genom att skapa en bra användarupplevelse.”
Hur kommer du att bidra till SuperOffice innovation och ambition inom produktutveckling?
“Kärnan är att kombinera en förståelse för kundernas verkliga utmaningar med den senaste tekniken, samtidigt som man är kundcentrerad. Det finns så många alternativ och en av de svåraste delarna är att välja vad man ska prioritera för att fortsätta på en nivå i världsklass. Det är vad vi gör. Vi är ett vinnande team som skapar vinnande produkter”, säger han.
Thomas Rødseth tillträder sin roll i november.
Rubrik:
NY CPTO: “Jag är ödmjuk inför uppgiften och ivrig att lära känna SuperOffice kunder”, säger Thomas Rødseth.
VD på SUPEROFFICE: Lars Engbork
Om SuperOffice:
SuperOffice är en ledande leverantör av programvara för Customer Relationship Management (CRM) för små och medelstora företag i norra Europa. Mjukvaruföretaget erbjuder kunder skalbara och modulära lösningar för att hantera alla kontaktpunkter inom försäljning, marknadsföring och kundservice. Den nordiska private equity-koncernen Axcel investerade i SuperOffice 2020.
• SuperOffice är en av Europas ledande CRM-leverantörer till tusentals nöjda B2B-kunder.
• SuperOffice hjälper företag att uppnå högre produktivitet inom försäljning, marknadsföring och kundservice.
• Företaget grundades i Norge 1990. Företaget består idag av 260 medarbetare som finns i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna och Schweiz. Företaget samarbetar även med internationella partners i Storbritannien och Nordamerika.