Adsup breddar sitt erbjudande genom ett nytt partnerskap med Talentech och ger användare i bl.a. Reachmee tillgång till att rikta ut sina rekryteringar mot specifika målgrupper i sociala medier.
Målet med partnerskapet är att göra det enkelt för arbetsgivare att nå både passivt och aktivt arbetssökande talanger och skapa ett större kandidatengagemang i dagens utmanande rekryteringslandskap.
Talentech grundades 2019 och kombinerar det bästa från sex branschledande HR-tech bolag: HR Manager, Irecommend, ReachMee, Talmundo, Weekli och Webcruiter. Målsättningen är att se till att kunderna kan skapa sömlösa HR-processer med kandidaten och medarbetaren i fokus, från början till slut, på en central plattform.
Adsup grundades 2016 och är specialister inom rekrytering och employer branding på sociala medier. Adsup hjälper arbetsgivare inom samtliga branscher att växa och attrahera rätt kompetens genom riktad annonsering på sociala medier!
För alla användare i Reachmee, Talent Recruiter & Webcruiter innebär samarbetet att man nu kan boka och administrera sina rekryteringar så att de riktas ut till relevanta målgrupper på Facebook, Instagram, Snapchat och LinkedIn via Adsup.
”Vi tror att partnerskapet kommer leda till att fler jobbmöjligheter når ut till rätt personer i deras vardag, vilket ökar flexibiliteten och engagemanget på den svenska arbetsmarknaden. Vi ser med spänning fram emot att hjälpa fler arbetsgivare att stärka sina arbetsgivarvarumärken och attrahera morgondagens talanger.”
– Andreas Rudholm, VD på Adsup