Pulsen Group växer och stärker nu sin förmåga på kommunikationsområdet genom rekrytering av Bjarne Darwall som ny kommunikations- och presschef för koncernen.
Pulsen Group växer kraftigt både inom befintliga verksamheter och med nya bolag i koncernen.
Den familjeägda koncernen har sin grund inom techbranschen och är idag verksamma både inom IT och ett flertal andra branscher. Bredden och den snabba utvecklingen ställer nya krav på koncernens kommunikationsarbete och ledningen förstärks nu genom rekryteringen av PR-strategen Bjarne Darwall som ny kommunikations- och presschef.
– Vi är i starten av en fantastisk resa med att bygga och stärka vårt varumärke. Första delen av resan är att utveckla vår interna kommunikation inom koncernen för att bygga stolthet och tydlighet. Med Bjarne får vi en magisk kombination av en specialist som kan kommunikation men också PR vilket ger oss fler kanaler för att nå ut internt men också externt med koncernens och dotterbolagens stories. Bjarne blir ett enormt tillskott för oss i koncernen och jag ser verkligen fram emot att få skapa vår och dotterbolagens utveckling inom kommunikation tillsammans med honom, säger Alison Arnold, CMO på Pulsen Group.
Bjarne Darwall har stor erfarenhet som PR- och kommunikationsansvarig med sig in i Pulsen Group, bland annat från Stena-sfären och från Volvo Cars. Sedan 2016 har han arbetat som PR-strateg på Forsman & Bodenfors med kunder som Volvo Cars, UBER, Sandvik och Telia, och dessutom varit jurymedlem i den prestigefyllda reklamtävlingen Guldägget.
– Pulsenkoncernen utvecklas med en allt större bredd av verksamheter inom business to business och business to consumer. Vi vet att kommunikation är en nyckel till fortsatt framgång för oss. Därför är det väldigt roligt att kunna etablera en ny roll inom koncernledningen och att tillsätta den med en person med den strategiska förmåga som Bjarne har, kommenterar Jonus Bartholdson, koncern-vd för Pulsen Group.
Bjarne Darwall tillträdde som kommunikations- och presschef för Pulsen Group den 22 februari.
– Jag är verkligen imponerad över den utveckling Pulsen har haft och ser hur kommunikation kan spela en roll i att utveckla både koncernvarumärket och de olika bolagen framåt. Det jag ser är en koncern med stor innovationskraft, entreprenörskap och samtidigt ett stort hjärta, så det är med ödmjukhet jag tar mig an utmaningen! säger Bjarne Darwall.