Hem Nyheter Björn Österman går till DanAds

Björn Österman går till DanAds

Av Redaktionen

Björn Österman går från Bannerflow till annonsteknikbolaget DanAds. Björn har en lång erfarenhet av den digitala annonsmarknaden, och ska i sin nya roll leda försäljningsteamet för DanAds senaste storsatsning inom produktutveckling.

-”Det ska bli otroligt kul att komma tillbaka och arbeta med Self-Service igen. Sedan min tid på BackBone4Media har jag kunnat se Self-Service-konceptet explodera inom digital annonsering och jag är väldigt glad att få ansluta mig till teamet på DanAds som driver på utvecklingen i branschen”, säger Björn Österman.

Björn Österman har över 15 års erfarenhet av den digitala annonsmarknaden. Björn kommer senast från rollen som partneransvarig på Bannerflow – ett framgångsrikt internationellt adtech-bolag specialiserat inom annonsformat. Dessförinnan var säljchef och ansvarig för affärsutveckling för Egmont Publishings digitala annonsavdelning. Övriga arbetsgivare inkluderar bland annat BackBone4Media som senare blev uppköpta av just DanAds, samt MediaPlanet och AdMeta. Björn startar officiellt sin nya roll som säljchef hos DanAds den 5 oktober.

-“Vi är mycket glada att ha fått över Björn till vårt team. Hans långa erfarenhet av digital annonsering och att framgångsrikt leda säljteam kommer vara oumbärligt när vi går brett ut på marknaden med vår storsatsning ”DanAds Plug n’ Play” en Self-Service Plattform anpassningsbar till alla storlekar av publicister, säger DanAds VD och medgrundare Istvan Beres.

Rekryteringen av Björn Österman är en i raden av nyanställningar inom DanAds, ett snabbt växande annonsteknikbolag inom Self Service Advertising. DanAds plattform möjliggör för medier att automatisera sin annonsförsäljning och interna annonsprocessersamt på ett lönsamt sätt nå ut till nya kundgrupper utan att förlora kontrollen över sin data. DanAds, som redan har globala kunder såsom Tripadvisor, Bloomberg, Hearst, SoundCloud och eBay, är i färd med att avsluta en ansenlig kapitalrunda och satsar nu helhjärtat på att cementera sin ledande position inom Self-Service Advertising på den amerikanska marknaden.

Relaterade Artiklar

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Läs Mera >>