Efter tre år på Avima tar marknadschefen Erica Andersson nästa steg – och kliver in i rollen som Head of Growth på Yolean.
”Det finns en enorm potential att växla upp Yolean till nästa nivå”, säger hon.
Erica Andersson har haft en central roll i att bygga upp Avimas marknadsavdelning från grunden. Under hennes ledning har bolaget genomgått en omfattande re-branding, drivit en av branschens mest lyssnade poddar (Byggsnack) och stärkt sin position på marknaden.
”Byggbranschen står inför en stor transformation, och Yolean sitter på en lösning som verkligen kan göra skillnad. För mig handlar det om att skala upp den effekten – både genom att bygga varumärket och driva affären framåt. Det ska bli otroligt spännande att ta Yolean till nästa nivå”, säger Erica Andersson.

Erica Andersson, Head of Growth på Yolean
Yolean har redan etablerat sig som en nyckelspelare inom byggteknologi och har använts i hundratals projekt runtom i Europa. Nu satsar de på att växa ytterligare.
”Vi ser fram emot att få in Erica i teamet. Hon har en imponerande bakgrund inom datadriven marknadsföring, varumärkesbyggande och tillväxtstrategier. Med hennes expertis kommer vi kunna accelerera vår expansion och nå ännu fler kunder,” säger Amer Catic, vd på Yolean.
Om Yolean
Yolean erbjuder en innovativ och intuitiv plattform för att effektivisera byggprojekt. Genom att kombinera leanprinciper och visuell planering hjälper vi dig att förbättra samarbetet, minska slöseri och förenkla administrationen både i projekterings- och byggskedet.
Vår mjukvara är designad för att öka produktiviteten och ge bättre kontroll, vilket leder till mer effektiva projekt och förbättrade resultat för både ditt team och dina kunder. Med lång erfarenhet och hundratals framgångsrika projekt i hela Europa hjälper Yolean byggprojekt av alla storlekar och typer att nå sina mål på ett mer effektivt sätt.