Robin Askelöf tillträder rollen som Chief Marketing Officer på HiQ i maj.
Han har en gedigen bakgrund inom kommunikation och marknadsföring, de tio senaste åren som CMO på SaaS-bolaget Hypergene.
Rollen är en strategisk rekrytering i HiQ:s tillväxtresa till att bli den ledande it- och techkonsultpartnern för kunder som vill forma framtiden genom digitala lösningar.
– Robin blir ett kraftfullt tillskott för HiQ. Som konsultpartner med långa säljcykler och en tuff konkurrens om talang spelar varumärket en nyckelroll. Vi är helt beroende av att arbeta med vår kännedom och tydliggöra vad vi står för och kan erbjuda. HiQ har på många sätt ett stark varumärkeskapital, samtidigt som vi nu behöver ta nästa kliv för att möta dagens och morgondagens marknad. Jag är helt övertygad om att Robin tillsammans med sitt team kommer att förverkliga HiQ:s fulla potential som varumärke, säger Samuel Skott, vd på HiQ.
Robin Askelöf kommer att ha det övergripande ansvaret för varumärke, marknadsföring och kommunikation på koncernnivå och blir en del av HiQ:s ledningsgrupp. Han har 25 års erfarenhet av marknadsföring och kommunikation med fokus på att skapa resultat och driva förändring. De senaste tio åren har han i rollen som CMO bidragit till att göra SaaS-bolaget Hypergene till en ledare inom sin kategori. Dessförinnan har han haft flertalet roller i konsultvärlden, både som konsult och chef, bland annat på Hallvarsson & Halvarsson och börsbolaget Connecta.
– HiQ har alltid imponerat med sylvassa konsulter, förmågan att sticka ut och hur de gör skillnad på riktigt hos sina kunder. Att få bli en del av den resan känns därför både inspirerande och otroligt kul. Dessutom har HiQ har ett fantastiskt varumärke att få bygga vidare på. Nu ser jag fram emot att komma på plats, träffa alla kollegor och börja bidra, säger Robin Askelöf.
Robin Askelöf tillträder rollen den 6 maj 2024.