Rumsbokning, fjärrstyrd gränssnittsåtkomst och användardata gör it-sysslor smidigare i komplexa arbetsmiljöer
Idag introducerar Logitech smidiga programvaruverktyg för fjärråtkomst, rumsbokning, användardata och automatisering, så att plats- och enhetshantering blir ännu enklare via Logitech Sync.
Funktionerna gör arbetet lättare för högt belastade it-team som måste se till att rätt mötesplatser är tillgängliga och funktionsdugliga för personalen när så behövs, och ser även till att de utrymmena kan skötas om tryggt och säkert på distans.
“Konferensrum har blivit mer och mer komplexa, till skillnad från it-teamen. Logitech Sync kan ses som en sorts ledningscentral för it-relaterade sysslor. En knutpunkt där man upptäcker akuta problem och virtuellt kan felsöka en Rally Bar åtta mil bort”, säger Henry Levak, produktchef på Logitech B2B.
Rumsbokning med en enda kontrollpanel
Logitechs befintliga platsbokningsfunktion i Logi Dock Flex gör det smidigt för anställda att hitta en bra arbetsplats nära kollegor på företag där man får sitta och jobba var man vill. Den nya programvaran för rumsbokning i Tap Scheduler är lika intuitiv även den och hjälper till att lösa vanliga bokningskonflikter och gör det lätt för it-teamet att hantera allt på en och samma plattform.
Det här gör att man som anställd kan boka och ta rum direkt via kalenderappar som Google Workspace och Office 365 eller direkt i Logitech Tap Scheduler.
Autofunktioner som anpassar sig efter beteenden
Om man inte checkar in i ett bokat rum inom en viss tid släpps det automatiskt så att andra kan boka det. Vid spontana möten kan man antingen se lediga rum via LED-statuslamporna i Tap Scheduler eller hitta ett på en karta i Tap Scheduler, appen Logi Tune eller skärmar på kontoret.
I en framtida programvaruuppdatering kommer detektorn AI Viewfinder i Rally Bar och Rally Bar Mini, som för närvarande används för att få med folk i bild, kunna identifiera spontana möten och automatiskt ändra rummets status till upptaget.
It-administratörer kan anpassa rumsbokning och inställningar till arbetsplatsens policyer. Och senare i år kommer man även att kunna skräddarsy Tap Scheduler-gränssnittet med egna bakgrunder och ens varumärke.
Förbättrad fjärrstyrd felsökning
Tiotusentals företag använder Logitech Sync för att ta hand om såväl arbetsplatser som olika enheter globalt. Nu blir de här fjärrfunktionerna mycket, mycket bättre med Remote UI Access (fjärrstyrd gränssnittsåtkomst). Precis som att folk i it-teamet kan styra olika individers datorer virtuellt och felsöka på den vägen gör den här funktionen att man kan “titta in” i konferensrummet och felsöka kameror, rörelsekontroller och schemapanelen – helt utan att behöva sätta sin fot i rummet. Tack vare Logitechs strikta integritets- och säkerhetsstandarder kan man vara säker på att Sync aldrig spelar in eller sparar ljud, video eller stillbilder från mötesrum.
Detaljerad dataanalys
Sync spårar rummets användarmönster (hur ofta det används) och besökarantal (hur många som är ett i ett visst rum en viss tid) för att på så sätt gissa sig till vilka rum folk föredrar. Den här informationen, som bara kan ses av kundens it-administratörer, blir sedan detaljerat underlag för beslutstaganden om vilka underanvända utrymmen som bör ses över och vilka av de populärare mötesplatserna man kan göra ännu fler av.
Pris och tillgänglighet
Sync Remote UI Access, rumsbokning, möjligheten att skapa kartor och rumsanvändningsdata är funktioner som utökar abonnemanget Logitech Select for Rooms, till en kostnad på 399 $ per år. Select for Rooms erbjuder en kombination av expertis och avancerad programvara som hjälper företag att ta hand om utrymmen som konferensrum.