I år medverkar Tre på Järvaveckan med målet att både engagera sig i aktuella samhällsfrågor gällande morgondagens arbetsplats och rekrytera nya medarbetare.
För att skapa engagemang har Tre valt att vända på rekryteringsprocessen och låta jobbsökande besökare intervjua sin nästa chef istället för tvärtom.
– Vi har som mål att vara en schysst arbetsplats för alla och spegla samhället vi lever i, därför valde vi att engagera oss Järvaveckan. Eftersom EU-valet närmar sig valde vi att göra en egen valkampanj som vi kallar för “Välj en Trevlig chef”. Tillsammans med utvalda chefer på Tre har vi tagit fram valaffischer med trevliga budskap som speglar vår företagskultur. Vi kommer även ha en valstuga på plats där besökare kan intervjua våra chefer, säger Lisa Eriksson på Tres kommunikationsavdelning.
– En bra chef är verkligen avgörande för att vi ska trivas och må bra på jobbet. När chefen skapar en inkluderande och stöttande miljö, blir vi både mer inspirerade och motiverade. Därför känns det här som ett spännande och kul sätt att göra rekryteringen annorlunda – genom att ge jobbsökande möjlighet att intervjua sin framtida chef, säger Rozita Dadras, hr-direktör på Tre Sverige.
För att öka räckvidden och skapa socialt engagemang kommer kampanjen att förlängas i sociala medier, på Tres hemsida och guerillamarknadsföring runt om i Stockholm.
Arbetsgrupp
Lisa Eriksson, Internkommunikationschef
Johan Bauer, Kommunikationsstrateg
Alice Happ, Rekryterare
Henric Olofsson, Fotograf
Malin Arnstedt, Gruppchef, produktionsledning
Sanna Hansson, Grafisk designer
Ellen Lenander, Grafisk designer
Linn Styrwoldt, Copywriter