Techbolagets mål är att utveckla möjligheterna inom e-handel genom att möjliggöra köp av varor och tjänster direkt i alla typer av digitalt innehåll.
Med en teknisk plattform som möjliggör köp utan att behöva länkas vidare förbättras upplevelsen för konsumenter samtidigt som det skapar nya möjligheter för både säljare och innehållsskapare.
Kristoffer Karlsson, Spotin:s grundare och VD, såg tidigt ett outnyttjat utrymme på marknaden där e-handel och digitalt innehåll kan mötas för att skapa en mer sömlös kundupplevelse. Att läsaren kan genomföra köp utan att länkas iväg bör betraktas som ett naturligt steg i utvecklingen från dagens affiliate-baserade system.
“Den digitala marknaden är i ständig rörelse och vi måste anpassa oss mot att konsumenter förväntar sig en ökad tillgänglighet av produkter och tjänster i digitalt innehåll. Med Spotin tar utvecklingen ytterligare ett steg framåt genom att låta varumärken och innehållsmakare avsevärt förbättra upplevelsen för sina läsare och kunder.” menar Vaishali Kaim.
Vaishali kommer senast från en roll som Brand Marketing Manager på Amazon Indien där hon bland annat drivit deras avdelning inom mode med över 300 varumärken.
Hon har tidigare även haft en position med varumärkesbyggande arbete för Unilever.
“Det är ingen hemlighet att Stockholm har en välrenommerad tech-scen med lovande idéer. Jag ser fram emot att få ta del av en spännande resa mot en friare marknad online. Framtiden för handeln är bortom detaljhandel och genomsyrar alla typer av digitalt innehåll, där tror jag att Spotin har en möjlighet att sätta en ny standard”, säger Vaishali Kaim.
Vaishali Kaim tillträdde som CMO hos Spotin hösten 2021