Callahan har över 20 års erfarenhet av marknadsföring som kommer till nytta för att öka insikten om cyberskyddets nödvändighet
Acronis, en global ledare inom cyberskydd, tillkännagav idag att man utsett Michael Callahan till sin nya Chief Marketing Officer.
Callahan tillför företaget årtionden av erfarenhet som tidigare Chief Marketing Officer för företag som Firemon och Zimperium och senast som Senior Vice President of Global Marketing för COFENSE Inc.
I sin roll som Acronis Chief Marketing Officer kommer Callahan att hjälpa Acronis intensifiera arbetet med att föra ut betydelsen av cyberskydd samt att förbättra företagets marknadstäckning. COVID-19 har påskyndat den digitala transformationen över hela världen och branschen behöver ha bättre kunskap om de ökande
säkerhetshot som företag ställs inför, särskilt med tanke på att allt fler blir beroende av moln- och hybrid- lösningar. Acronis strävar efter att medvetandegöra nästa generations ledare inom tekniksektorn med
informationsprogram över hela världen, för vilket Callahans mångåriga erfarenheter kommer att vara en stor tillgång.
“Vi är spända på att se vad Michael kan åstadkomma med sin stora erfarenhet av B2B-marknadsföring inom cybersäkerhet”, säger Patrick Pulvermueller, Chief Executive Officer på Acronis. “Han medför över 20 års
erfarenhet av att leda marknadsföring i några av branschens mest ansedda företag och kommer vara en
nyckelperson för att befästa Acronis ställning som ledande för endpoint-säkerhet. Michael har en historia av imponerande tillväxt och vi är spända på att se vad som kommer under hans ledning.”
Callahan är en resultatfokuserad expert på B2B-marknadsföring med över 20 års erfarenhet av detta som han tillför Acronis. Callahan har också en bred erfarenhet av säkerhet för SaaS (software-as-a-service) från olika roller hos McAfee, HP och Juniper Networks. Han tillför också sina kunskaper om globalt ledarskap vilket är särskilt viktigt för Acronis position som ett internationellt företag med kontor och personal över hela världen.
Detta gör att Acronis kan bredda sin demografiska täckning och förbättra marknadstäckningen inom cyberskydd.
“Jag ser fram mot att börja på Acronis och arbeta med teamets cyberskyddslösningar och deras strävan att öka medvetenheten om cyberskydd. Världen rör sig mot ett digitalt ekosystem i molnet och det är därför viktigare än någonsin att det finns tillgängliga och transparenta cyberskyddslösningar så att företagsledare kan välja bästa möjliga lösningar för sina företag”, säger Callahan.