Channel Factory, den globala plattformen för varumärkesanpassning och kontextuell annonsering, har utsett Sujoyee Chatterjee till Senior Director of Product Marketing.
Med över tio års erfarenhet inom AdTech kommer Sujoyee säkerställa fortsatt tillväxt i samtliga regioner och utveckla en konsekvent kommunikationsstrategi för Channel Factorys erbjudande.
Under de senaste tio åren har Sujoyee samlat på sig gedigen erfarenhet inom produktstrategi och verksamhetsledning. Hon har haft en mängd olika roller inom reklambranschen, bland annat på TikTok där hon senast var Global Product Strategy & Operations Manager för brand safety, hållbarhet och verifiering.
I sin nya roll kommer Sujonyee stärka Channel Factorys relationer med globala varumärken och publicister, samtidigt som hon kommer att få sätta sin prägel på Channel Factorys kärnerbjudande, brand suitability.
”Just nu finns en unik möjlighet att driva positiv förändring i ekosystemet för onlineannonsering. Mer specifikt genom brand suitability och kontextuell medvetenhet. En av anledningarna till att jag valde Channel Factory är att de delar min syn på just detta; att brand suitability kan konstrueras för att säkerställa inkludering och mångfald, vilket leder till konstruktiva förbättringar av mediernas välbefinnande. Jag ser fram emot att ta mig an denna spännande utmaning och att i realtid se vilken positiv inverkan vårt team kan ha på reklam,” säger Sujoyee Chatterjee.
Innan tiden på TikTok var Sujoyee Senior Product Marketing Manager på Integral Ad Science, där hon specialiserade sig på verifiering. Som specialist på genomförande av framgångsrika produktmarknadsföringsstrategier, har Sujoyee lanserat go-to-market-planer för några av världens ledande techbolag. Dessa kunskaper kommer att stärka framtida produktlanseringar hos Channel Factory.
Sujoyee kommer att rapportera till Phil Cowdell, strategichef på Channel Factory, som kommenterar:
”Hela reklambranschen genomgår stora förändringar när det gäller brand safety, brand suitability och verifieringsprocesser. Att då kunna ta in Sujoyee, som är expert på AdTech-mätningar och haft viktiga positioner i globala techbolag när det gäller brand safety, gör det möjligt för oss på Channel Factory att fortsätta vara branschledande på området. Vi upplever en imponerande tillväxt och geografisk expansion, och Sujoyees erfarenhet kommer hjälpa oss att ta vår produktmarknadsföring till nästa nivå.”