EY är stolt partner till HEART 17, ett nytt globalt initiativ som lanseras idag i samarbete med FN: s utvecklingsprogram (UNDP).
–HEART 17 bygger på idéen att när människor känner hopp kan de ta ansvar, vilket leder till handling och resultat. Att arbeta nära tillsammans med en organisation som vill väcka hopp bland unga människor, att hjälpa till att göra deras röster hörda och synliggöra deras budskap för ledare och politiska beslutsfattare runt om i världen passar perfekt för oss och EY:s syfte ”Building a better working world”. Tillsammans med HEART 17 tror jag ärligt att vi inte bara kan påverka utan också göra skillnad, säger Jesper Almström, Regional Managing Partner i Norden.
HEART 17 kommer att fokusera på att koppla samman ungdomar, artister, kreatörer, företagsledare och aktivister för att göra deras röster hörda och driva på åtgärder för att uppnå målen för hållbar utveckling (Sustainable Development Goals, SDG).
EY är partner till HEART 17 och sponsrar deras arbete, men stöttar dem även på ett antal andra sätt, t.ex. har EY byggt plattformen www.heart17.com, EY-konsulter har fungerat som projektstöd, och sist men inte minst, med vår röst och vårt nätverk skapar vi medvetenhet om HEART 17 för att få fler människor och organisationer att gå med.
HEART 17:s vision och plan lanseras idag på FN:s World Creativity and Innovation Day, med ett digitalt evenemang som visar kreativitet, kultur och samarbete. Tillsammans med Kungliga Operan, UNDP, Stockholm Art Week och EY Doberman har HEART 17 skapat ett inspirerande program med talare, uppträdanden och diskussioner bortom det extraordinära. Delta gärna du också heart17.com den 21 april, 15:00 CET.