Autotech Development har snart varit igång ett år och arbetat intensivt med satsningen på mjukvaruutveckling kombinerat med strategiska tjänster inom digital utbildning.
Under hösten har flertalet nya kunder börjat abonnera på bolagets produkt Sparkfore, men också köpt relaterade mjukvaru- och strategitjänster.
– Vi har sedan årsskiftet framför allt fokuserat på att bygga en stabil produkt som ger nytta för våra kunder. Under september byggde vi en första release som förenklar det digitala lärandet på många plan, säger Anders Stenmark, COO.
Några av de nya kunderna är SMHI och Hushållningssällskapet.
– Det är väldigt roligt att vårt erbjudande tilltalar de kundgrupper vi fokuserar på. Många av våra kunder har behov av att få stöd både med mjukvara och hur de ska arbeta för att skapa lärande organisationer, berättar Anna Elvnejd, COO.

Anna Elvnejd och Anders Stenmark leder Autotech Development.
En växande kundgrupp är också utbildningsföretag, där Autotechs mjukvara används för att distribuera digitala kravutbildningar. Senaste kunden bland utbildningsföretag är skånska R1.
– Vi har arbetat med utbildningsföretag i över tio års tid. Det är ett segment som verkligen får stora fördelar med vår mjukvara och vår kompetens inom distribution av digital utbildning, säger Anna Elvnejd.
Bolaget har just avslutat kampanjen Sälj din kunskap, som summerar nästa stora kliv för bolaget. I början av nästa år lanseras en helt automatiserad betallösning som kommer att stärka värdeerbjudandet och ytterligare bidra till att förenkla det digitala lärandet.