Det Malmöbaserade fintech-bolaget Plexian rekryterar Sarah-Louise Fristedt till att arbeta med bolagets sälj- och affärsutveckling.
Sarah-Louise kommer senast från Twilio där hon arbetade med försäljning på den internationella marknaden samt ansvarade för företagets A2P-partnerrelationer.
Plexian befinner sig i en kommersiell fas med fokus på sälj och ökad tillväxt. Bolaget har under den senaste tiden dragit ner på sin burnrate och allokerar nu om kostnader från teknikutveckling till försäljning och affärsutveckling. Rekryteringen av Sarah-Louise Fristedt är ett steg för bolaget att ta ytterligare marknadsandelar och expandera företagets sälj- och affärsutvecklingsfunktion.
– Plexian är en oerhört spännande aktör inom lojalitetssegmentet med en enorm tillväxtpotential. Jag ser fram emot att få vara en del av den resa som bolaget står inför och skapa mervärde för företag och deras medlemmar, både i Sverige och internationellt, säger Sarah-Louise Fristedt.
Plexian lanserade nyligen en uppdaterad version av den egenutvecklade plattformen Edge 2.0 och även en patenterad digital valuta, PlexChain; två produkter som de ser stor efterfrågan på och intresse för från marknaden.
Under 2023 är bolagets planer att fortsätta generera tillväxt och ingå nya kundavtal. I dagsläget är Plexian i dialog med 12 potentiella partners och kunder angående avtal.
– Då vi har fullt fokus på sälj och kundbearbetning är vi mycket glada över att få välkomna Sarah-Louise till Plexian. Hon är en vass säljare som har stor erfarenhet av mjukvaruutveckling och scale-ups såväl som från bankvärlden som är ett av de segment vi kommer att satsa på framöver, säger Fredrik Knutsson, vice VD på Plexian.