PIMA Gruppen är glada över att lansera två nya utbildningar inom storstädning och flyttstädning för bolaget Städpulsen.
Utbildningarna är särskilt utformade för att höja standarden inom städbranschen och standardisera företagets leveranser av Svanenmärkta städtjänster.
De två nya utbildningarna inom flyttstädning och storstädning har tagits fram med syfte att effektivisera och standardisera utbildningsflödet för hela Städpulsens verksamhet. Utbildningarna ger lokalvårdarna verktyg och kunskaper inom moderna städtekniker för att kunna leverera Svanenmärkta tjänster av högsta kvalitet.
– Alla medarbetare tilldelas utbildningarna via koncernens digitala utbildningsplattform. På så sätt får de anställda ta del av den senaste kunskapen och de mest effektiva metoderna. Det skapar i sin tur en hållbar arbetsmiljö samtidigt som vi kvalitetssäkrar leveranserna mot våra kunder, berättar Samuel Jönsson, operativ Sverigechef.
Planering och utformning av de två utbildningarna stod i centrum vid paketeringen. Då koncernen har medarbetare med olika etnicitet och bakgrund är det viktigt att kunna förmedla informationen på ett tydligt sätt. Nytt för dessa utbildningar är att de finns tillgängliga på flera språk. Efter avslutad utbildning tilldelas de ett diplom som bekräftar deras kompetens och engagemang för kvalitet.
– För mig och mitt inhouse team var det viktigt att utforma utbildningarna på ett tillgängligt och underhållande sätt som sätter oss i framkant inom branschen. Jag har haft en tätt samarbete med min kollega Supavadee som varit en stark tillgång under hela projektet. Dessutom är jag oerhört stolt över att kunna erbjuda utbildningen på svenska, engelska, polska, albanska och thailändska för våra anställda, berättar Josefine Eriksson, utbildningsansvarig.
Koncernen är övertygad om att den här satsningen kommer bidra till en bättre syn på städbranschen när det kommer till trovärdighet och professionalism. Genom att regelbundet utbilda samt vidareutbilda alla anställda, säkerställs deras egen arbetsmiljö och alla leveranser mot kund håller en hög standard.
PIMA Gruppen ser fram emot att följa medarbetarnas utveckling och är stolta över att ständigt förbättra samt anpassa utbudet för att överträffa förväntningarna. Tillsammans med det engagerade teamet formas en framtid där kvalitet och hållbarhet går hand i hand.
PIMA Gruppen levererar servicelösningar med kvalitet. Består idag av Städpulsen, Serviceföretaget PIMA, PIMA Syd och MJ Städkonsult.