Svenska Quinyx, som är ledande inom AI-driven schemaläggning, fortsätter att växa och utser Ani Obermeier till ny marknadschef (CMO).
Ani har en gedigen erfarenhet av globalt växande företag som kommer att vara värdefull i Quinyx fortsatta expansion.
Quinyx, som grundades av Erik Fjellborg efter att han sett problemen med att bemanna skift när han jobbade extra på McDonald’s, har kontor i flera europeiska länder, USA och Australien, och över 1 000 företag som kunder. Företaget förbereder nu för nästa tillväxtfas.
– Vi ser stor potential på många marknader och det är mycket glädjande att kunna välkomna Ani Obermeier som vår nya CMO. Ani är både skicklig på att driva affärstillväxt, utveckla innovativa marknadsföringsstrategier och främja samarbete mellan team, säger Erik Fjellborg, vd och grundare på Quinyx.
– När vi nu fortsätter att växa och forma framtiden för vår bransch kommer Anis bidrag att vara ovärderligt för Quinyx, säger han.
Ani Obermeier kommer närmast från rollen som global marknadschef på Workday, en pionjär inom SaaS. Före Workday hade Ani en avgörande roll på Peakon, där hon ansvarade för en framgångsrik utveckling av go-to-market-strategier och skalade upp marknadsfunktionen i Nordamerika, vilket ledde till Peakons förvärv av Workday 2021.
– Jag är så glad över möjligheten att få öka kännedomen om en sådan otrolig produkt och företag. Jag ser fram emot att bidra med min erfarenhet av internationell tillväxt när Quinyx fortsätter att skapa ett bättre arbetsliv för alla som jobbar på schema, säger Ani Obermeier.
Under sin tidigare karriär på KANA Software och Episerver arbetade Ani i APJ (Asia Pacific och Japan), EMEA och Nordamerika, vilket gav henne praktisk erfarenhet av att föra europeiska mjukvaruföretag till den amerikanska marknaden.