Implema fortsätter sin offensiva tillväxtstrategi genom att göra en strategisk rekrytering.
Sara Storm (f d Larsen), specialist på komplex B2B-försäljning och en av Sveriges ledande experter inom social selling, har rekryterats till nyckelpositionen som Vice President New Business, med ett tydligt uppdrag att accelerera tillväxten.
I höstas klev investmentbolaget Litorina in som majoritetsägare och partner, och nyligen lanserade Implema ett nytt, framtidsorienterat affärsområde i syfte att bredda tjänsteutbudet.
Med etablerandet av en helt ny funktion för nykundsförsäljning, och rekryteringen av Sara Storm som ansvarig, tar Implema nästa steg mot planerad expansion.
Sara Storm är en av Sveriges ledande experter inom komplex B2B-försäljning och social selling, d v s att med hjälp av sociala medier bygga personligt varumärke, skapa leads och affärsmöjligheter.
Sara har en både lång och bred erfarenhet inom B2B-försäljning, såväl i ledarroller, rena säljarroller samt som konsult, ofta för IT-konsultföretag och SaaS-bolag.
Till hennes specialistkompetenser hör bland annat komplex B2B-försäljning, affärsutveckling och säljstrategi.
Närmast kommer Sara från en roll som Senior Sales Executive på Leadoo Technologies, där hon arbetat parallellt med att hon varit verksam som konsult i det egna företaget Break the Box – en konsultverksamhet som fokuserar på säljstrategier, säljprocess och att utveckla säljledares kompetens. Hon har även synts på scener som The Sales Conference och Microsoft Modern Marketing Day samt förekommit i ett antal business-poddar och artiklar.
– Jag har arbetat med Implema som konsult en tid och känner dem som ett modigt och innovativt bolag, som satsar framåt. Dessutom uppskattar jag företagsfilosofin. Därför var det inte ett svårt beslut att ta uppdraget att bygga upp en New Business-funktion – det är en utmaning som passar mig perfekt. Nu ser jag fram emot att snabbt komma igång med arbetet att dra in nya kunder, säger Sara Storm (f d Larsen), Vice President New Business på Implema. För Implema innebär detta ett nytt sätt att rekrytera kunder.
– Hittills har vi förlitat oss mycket på att få in leads på rekommendation från våra partners, något som fungerar bra. Nu vill vi komplettera med en mer aktiv nykundsbearbetning. Vi har en offensiv tillväxtplan och här spelar Saras enorma driv och långa erfarenhet inom leadsgenerering och försäljning en viktig roll. Vi är mycket nöjda med att ha lyckats rekrytera Sara och är väldigt glada att få välkomna henne till Implema, säger Jörgen Aronsson, CEO för Implema. Sara har tillträtt sin tjänst.