För första gången någonsin bjuder varumärket Indiska in till ett internationellt, retailfokuseradt Hackathon. Eventet som till följd av Covid -19 blivit uppskjutet sedan i våras kommer att hållas digitalt istället för fysiskt. Indiska har redan tagit emot över 200 föranmälningar och räknar med stor uppslutning när Hackathonet startar, 16.00 CET fredagen den 11 september.
Under dryga 24 timmar kommer deltagarna fokusera på olika utmaningar inom branschen, bland andra: Smart stores, hållbarhet, automatisering, growth hacking och hållbar design. Målet är att hitta kreativa lösningar i teknisk framkant och därmed påskynda den tekniska och digitala utvecklingen inom retail. Eventet som till följd av Covid -19 hålls helt digitalt har över 200 anmälda deltagare från hela världen. I prispotten ligger bland annat ett internship på Indiskas huvudkontor.
”Retailbranschen står inför stora utmaningar och är inne i en omfattande omställning. Hackathonet är vårt sätt att påskynda utvecklingen genom att ta in nya perspektiv och kreativa idéer. Vi är överväldigade av det enorma deltagarintresset och ser otroligt mycket fram emot att ta del av lösningarna deltagarna kommer presentera”, säger Karin Lindahl, VD på Indiska
Deltagarna uppmanas att tänka utanför boxen, Indiska begränsar inte utmaningen vid tekniskt avancerade lösningar utan hoppas på att såväl designers, projektledare och affärsutvecklare tar sig an utmaningen med morgondagens retail.