För att stödja importörer, exportörer och logistikleverantörer som vill arbeta mer digitalt och automatiserat i sina logistikkedjor har Adnavem skapat en produkt som bjuder in till effektiva och säkra samarbeten mellan säljare, köpare och transportörer.
Service och det faktiska utförandet av logistiktjänster är i fokus och backas upp av digitalt styrda processer för att ge full kontroll och transparens till användaren.
Nu vill Adnavem hjälpa ännu fler att upptäcka fördelarna med automation och digialt styrda processer och utökar teamet i Göteborg med ytterligare två kompetenser.
Peter Åsén, nyss tillträdd Supplier Acquisition Specialist på Adnavem, kommer senast från GEODIS där han haft roller som Supply-chain Coordinator och Key Account Manager. På Adnavem kommer fokus att vara på logistikleverantörerna och deras användarupplevelse av marknadsplatsen.
“I tidigare roller har jag arbetat med en mängd svenska importörer, och jag vet att det finns en önskan om att arbeta mer digitalt med inköp och hantering av transportflöden.
I min roll som Supplier Acquisition Specialist kommer jag arbeta tätt med våra befintliga leverantörer samt påbörja ett arbete att fylla framtidens marknadserbjudande med de bäst lämpade leverantörerna för varje del av kedjan”, säger Peter.
Nya krav på en traditionell bransch
Adnavems kunder är alla överens om att dagens logistik handlar om att öka leveranskedjans synlighet i realtid för att få kontroll över planering, kommunikation och service-nivåer.
Johannes Alvling, Implementation Specialist på Adnavem har tidigare arbetat med utbildning och implementationsansvar på företag som MSC och PTV Group.
”Jag motiveras av att vägleda kunder, få dem att se och uppleva affärsvärde samt att få följa med på deras implementationsresa till önskade resultat.
Möjligheten att arbeta på ett företag som satsar stenhårt och dessutom erbjuder en helt unik produkt som kommer att göra stor skillnad är redan väldigt stimulerande. Användarnas framgång kommer att bli min framgång”, säger Johannes.
Adnavem digitaliserar transport- och logistikflöden till förmån för Beneficial Cargo Owner (BCO). Med datadrivna beslut, automatiserade processer och proaktivitet skapas en tryggare och mer hållbar leveranskedja, och dessutom till ett lägre kostnad.
Idag ligger fokus på containerfrakter mellan Asien och Nordeuropa. Adnavem finns i Kina, Singapore och Sverige men är på en kraftig tillväxtresa och kommer snart att dyka upp på nya marknader.