Speqtas (“SPEQT”) tjänst Bidbrain förbereder för en ny tillväxtsfas.
Bidbrain är en globalt skalbar lösning som fungerar i samtliga länder där Google Shopping är aktivt, och nyligen har Bidbrain rekryterat två nyckelpersoner inom Sales & Marketing.
Bidbrain erbjuder en avancerad och transparent AI-baserad tjänst för att buda smartare på Google Shopping annonser. Tjänsten är anpassad för att användas i samtliga länder där Google Shopping är aktivt, vilket gör att det kräver väldigt begränsad teknisk utveckling för att lansera i nya länder. Som ett steg i att bredda kundupptagninsområdet stärker nu Bidbrain det tillväxtsdrivande teamen med två nyanställningar med internationellt fokus.
Andrea Momcilovic Bozovic gick in i säljteamet som Business Development Representative 1 mars 2023 och hon har en säljbakgrund inom SaaS och Retail. Andrea talar flytande spanska och franska och kommer främst fokusera på spansk- och franskspråkiga länder. Natalie Lopez Eklund börjar idag 15 mars 2023 som Paid Marketing Specialist för att arbeta med Bidbrains globala kundanskaffning genom marknadsföring, och hon har erfarenhet från både SaaS och e-handel. Natalie kommer öka effektiviteten och skalbarheten i onlinemarknadsföringen utan begränsningar i geografi.
Bidbrains vd Malin Blomberg kommenterar:
“Vi har ett tydligt tillväxtfokus under 2023, och dessa två nyanställningar är viktiga pusselbitar i den resan. Andreas säljerfarenhet kommer att hjälpa oss att växa i södra Europa och Natalies erfarenhet med hela vår globala närvaro. Det är för oss givet att ett diversifierat team når bäst resultat, därför känns det lite extra bra med två kvinnliga nyanställningar som ett led i att bli ännu mer jämställda i en annars mansdominerad techindustri.”