DoubleVerify, en ledande mjukvaruplattform för mätning och analys av digitala medier, utökar sin verksamhet i EMEA-regionen och rekryterar tre nya affärschefer – Kenny Spångberg, Lisa Mahfud, och Daniele Maccarrona.
De kommer alla att ansvara för att leda tillväxten för DoubleVerify, var och en i rollen som Business Director i Sverige, Nederländerna, respektive Italien.
Ny affärschef i Sverige
Kenny Spångberg kommer leda DoubleVerifys tillväxt i Sverige. Med en bakgrund på ledande positioner inom reklam- och startupvärlden, bland annat på Google, Xaxis och Widespace, har Kenny Spångberg rätt erfarenhet att driva DoubleVerifys kommersiella strategi i Norden och norra Europa.
– Norden är en snabbt växande marknad för digital annonsering, och jag är stolt över att vara en del av DoubleVerify, som är en av branschens ledare när det handlar om att ge varumärken de insikter de behöver för att lyckas med sina kampanjer. Jag ser verkligen fram emot möjligheten att göra skillnad inom annonsering i Norden och samtidigt bidra till att företaget fortsätter att växa, säger Kenny Spångberg.
Satsning på Sydeuropa
65 procent av italienarna anser att varumärken och annonsörer har ett ansvar för att bekämpa spridningen av felaktig information och desinformation. Samtidigt säger 72 procent att de är oroliga för att det kommer att bli värre. Detta enligt rapporten “Four Fundamental Shifts in Advertising & Media”. Därför behöver varumärken och byråer lokalt kunnande för att hjälpa dem navigera i en föränderlig miljö.
Daniele Maccarrona kommer att arbeta med att bygga upp detta stöd i Italien och Sydeuropa, samt hjälpa kunder och partners runt om i världen att se effekten av deras marknadsföringskostnader. Han har över 17 års erfarenhet inom reklam, media och teknik – en karriär som inleddes 2006 på Yahoo! Senast var Maccarrona på Quantcast Italy, där han ledde genomförandet av den kommersiella strategin.
– Italien huserar en rad fantastiska lokala och globala varumärken, varav många behöver en partner som kan hjälpa dem att navigera i det alltmer komplexa reklamlandskapet. Jag är stolt över att vara en del av teamet som utför detta arbete och ser fram emot att främja affärstillväxten i södra Europa samtidigt som vi levererar en fantastisk upplevelse för våra kunder, säger Daniele Maccarrona.
Ansvar för tillväxten i Nederländerna
Lisa Mahfud kommer att vara verksam på DoubleVerify nederländska kontor och haft ledande roller inom reklambranschen i över ett decennium, senast som Country Manager på Targetspot. Med sin gedigna erfarenhet kommer hon att leda DoubleVerifys tillväxt i Nederländerna där bolaget har som mål att hjälpa både lokala och globala varumärken att framgångsrikt aktivera och leverera på kampanj- och affärsmål.
– Det känns fantastiskt att börja på DoubleVerify, och jag ser fram emot att vara med och bygga ett bättre ekosystem för reklam. Digital annonsering blomstrar i Nederländerna. I takt med att tillväxten fortsätter behöver varumärken lösningar som kan öka värdet av deras investeringar i en säker och lönsam miljö, säger Lisa Mahfud.
Nya möjligheter
Dessa viktiga rekryteringar visar på DoubleVerifys åtagande i EMEA-regionen. De kommer att förstärka företagets kapacitet att leverera högre mediakvalitet och förbättra affärsresultat för kunder, enligt Nick Reid, SVP och Managing Director för EMEA på DoubleVerify.
– EMEA-regionen fortsätter att erbjuda betydande möjligheter för DoubleVerify och är därför ett fokusområde för strategisk expansion för både våra kunder och byråpartners som vill förbättra sina resultat. Jag är glad att få välkomna alla tre till våra team här på DoubleVerify – spridda över tolv kontor i regionen. Med Lisa, Daniele och Kenny i teammet kommer våra kunder och partners att få den rådgivning och insikt som behövs för att uppnå bättre resultat i sina reklamkampanjer, säger Nick Reid.