Dustin fortsätter bredda erbjudandet till att utöver produkter omfatta även tjänster för att kunna erbjuda IT-lösningar oavsett kundbehov. Nu tas nästa steg genom en uppdatering av varumärket.
Sedan börsnoteringen 2015 har Dustin förvärvat 14 bolag specialiserade på tjänster och lösningar för att kunna vara en komplett IT-partner för små och medelstora företag. Nu uppdateras varumärket och tjänsteerbjudandet förtydligas bland annat genom ny paketering av Dustins tjänster som exempelvis Network och Modern Workplace.
– Vi vill tydligare visa att vi kan erbjuda hela IT-lösningar till företag och då är det naturligt att uppdatera varumärket. IT blir en allt mer central del i företags verksamhet och vi vill hjälpa våra kunder att vara i framkant, säger Stephanie Forsblom, VP Corporate Responsibility, Communication & Brand.
I samband med varumärkeslanseringen genomförs en varumärkeskampanj i samtliga Nordiska länder och Nederländerna. Kampanjen syns bland annat i print, radio och online.