När Universum Employer Branding Awards igår gick av stapeln utsågs OnePartnerGroup till Årets nykomling. Detta efter gediget arbete med företagets arbetsgivarvarumärke.
Kategorin för Årets Nykomling delades med företag inom flera branscher och vinnande därifrån gick alltså rekryterings- och bemanningsföretaget OnePartnerGroup – ett företag som sedan ett par år tillbaka jobbar hårt med sitt arbetsgivarvarumärke. Vinnaren i varje kategori har utsetts av en erfaren jury med stora kunskaper inom Employer Branding.
– Vi har inom OnePartnerGroup en stark värdegrund som schyssta, framåtlutade lagspelare. De senaste åren har vi spunnit vidare på den och tagit fram en varumärkesplattform samt strategier och mål för Employer Branding-arbetet. Vi har fantastiska ambassadörer och varumärkesbärare i våra medarbetare så det känns helt naturligt att lyfta fram dem, säger Jane Bergman som är ansvarig för företagets Employer Branding-arbete.
Att OnePartnerGroup nu vinner pris inom Employer Branding ser hon som ett steg i rätt riktning:
– Vi blev otroligt stolta och glada över att Universum uppmärksammade vårt arbete och nominerade oss. Att vi sedan vann priset är såklart en stor ära för oss.
Universum är en global aktör som jobbar med frågor inom just Employer Branding. De släpper årligen världens mest omfattande lista över attraktiva arbetsgivare och tillhandahåller arbetsgivare viktiga insikter om arbetstagares mål och prioriteringar.
Universum beskriver sin årliga gala Universum Employer Branding Awards som ett event där det delas ut pris till de individer och arbetsgivare som lyckats allra bäst med sina Employer Branding-insatser och på så vis driver branschen framåt.
OnePartnerGroups utmärkelse till Årets Nykomling sker med motiveringen:
”Detta företag har på ett mycket tydligt sätt fokuserat på frågorna kring attraktion som arbetsgivare. Frågorna är mycket väl förankrade i ledningen och man har på mycket kort tid nått starka och tydliga resultat inom detta område.
HR-avdelningen är mycket engagerad i frågorna och tillsammans med ledningen formar man ett tydligt team i detta.
Vi är därför övertygade om att denna arbetsgivare inspirerar många andra till stordåd framöver.”
– Det känns väldigt bra i magen att vi som startade vår verksamhet i Jönköping för 11 år sen och nu med snabb takt vuxit så att vi finns över hela Sverige lyckats så bra med vårt arbetsgivarvarumärke att vi nu får den här utmärkelsen. Vi är inte färdiga, utan kommer att fortsätta länge med vårt arbete, säger Stefan Alvarsson, koncern-vd och grundare av OnePartnerGroup.