Stockholmsbaserade Learnster hjälper företag och organisationer att skapa, dela och förankra information, både internt och externt. Nu fyller bolaget på kassan med 12 miljoner och backas i en övertecknad runda av Subvenio Invest samt befintliga investerare som Söderberg & Partners och Almi Invest. Pengarna ska användas till fortsatt produktutveckling och till utökad marknadsexpansion i Norden.
Behovet av Learnsters typ av lösningar har ökat kraftigt de senaste åren, både till följd av den snabba digitala utvecklingen och på grund av rådande Covid19-pandemi.
– Det här är ett område där en tydlig digitalisering- och transformationstrend just nu håller på att ske. Learnster har skapat en stark marknadsposition med ett erbjudande som ligger helt rätt i tiden. I de samtal vi haft med Learnsters kunder har vi också sett den nytta och kraft plattformen för med sig i deras dagliga verksamhet. Vi är imponerade av teamets prestation och vi ser fram emot att få vara med och stötta bolaget i deras fortsatta expansion, säger Patrik Östersgård, Partner på Subvenio Invest.
Learnster har sedan lanseringen 2018 byggt upp en imponerande kundlista av välrenommerade varumärken. Tidigt i bolagets utveckling valde bland annat SATS, O’Learys och Hemfrid att använda bolagets plattform och flera välkända företag har anslutit sen dess, exempelvis Becton Dickinsson och Bygghemma. Idag har bolaget 100 kunder i Skandinavien och några av de senast kundtillskotten utgörs av Postkodlotteriet, Svensk Elitfotboll och Sweco.
– Det känns fantastiskt kul att få samarbeta med teamet på Subvenio Invest. Vi står inför en otroligt spännande och viktig period. Jag är övertygad om att vi – tillsammans med Subvenio Invest och våra övriga investerare – kommer kunna ta Learnster till nästa nivå, säger Mikael Larsson, VD på Learnster.
Learnster levererar sitt erbjudande genom bolagets SaaS-baserade edtech plattform där allt från enklare information till mer komplexa utbildningar smidigt kan skapas och delas av användaren för att säkerställa effektiva information- och kunskapsflöden, både i den egna organisationen och med externa partners såsom kunder och leverantörer.