Molnet har stor potential att underlätta kunddialoger i en omnikanalvärld.
Men de standardmässiga molntjänster som finns tillgängliga räcker inte riktigt till.
Det har det nederländska företaget Anywhere365 tagit fasta på, genom att bygga lösningar ovanpå Microsoft Teams och andra molntjänster från Microsoft. Med automatiserad hantering av kommunikation i flera olika kanaler höjs effektiviteten för support och annan interaktion med kunder.
Lösningarna innefattar allt från röstsamtal till chattbotar och har nått uppmärksamhet. Anywhere365 har redan hunnit få fler än 2 000 kunder i över 60 länder, bland annat flera Fortune 500-företag. Nu är det dags att gasa i Sverige. Anywhere365 öppnar kontor i Stockholm och utser Magnus Jansson, som har en gedigen bakgrund inom IT-branschen, till Nordenchef.
– Vi har redan kunder som Volvo och LEGO globalt. De nordiska länderna finns alla i toppskiktet vad gäller användning av Microsoft Teams, vilket är en bra förutsättning för ännu större tillväxt för Anywhere365, säger Magnus Jansson, Nordenchef på Anywhere365.
Anywhere365:s plattform är den första molnbaserade lösningen för kontaktcenter som är certifierad av Microsoft. Plattformen ger alla Teams-användare möjlighet att delta i dialogen med kund, oavsett val av kommunikationskanal.
Bland andra mycket intressanta funktioner märks till exempel möjligheten att integrera AI i dialogen via Microsoft Teams.