Vertiseit Group är glada över att kunna meddela att Monika Lindquist har utsetts till Group Chief Marketing Officer (CMO).
Monika kommer att ansvara för tillväxten av koncernen och dess varumärken: Visual Art, Grassfish och Dise.
I sin roll kommer hon att driva marknadsförings- och varumärkesinitiativ som främjar expansion och innovation för varje företag inom Vertiseit Group-koncernen. Hon kommer att rapportera direkt till CEO Johan Lind och ha ett nära samarbete med ledningen för alla tre varumärkena för att förstärka deras påverkan och räckvidd på marknaden.
Monikas roll som Group CMO kommer att fokusera på att utveckla de unika styrkorna hos Visual Art, Grassfish och Dise och skräddarsy marknadsföringsstrategier för att maximera varje varumärkes tillväxtpotential. I hennes ansvar ingår att leda varumärkeshantering, kommunikationsstrategier och marknadsföringsinsatser som tillgodoser alla tre varumärkens specifika marknader och kundbehov.
– ”Monika har en gedigen erfarenhet och insikt som kommer att vara avgörande för att driva tillväxten för Visual Art, Grassfish och Dise. Hennes förståelse för digital signage-industrin, i kombination med hennes strategiska vision, kommer att hjälpa vart och ett av våra varumärken att nå nya höjder”, säger Johan Lind, CEO för Vertiseit Group.
Monika Lindquist har en bakgrund inom psykologi och en dokumenterad erfarenhet av strategisk marknadsföring. Hon har tidigare varit CMO på Visual Art, där hon bidrog till en imponerande tillväxt genom sin goda förståelse för marknadstrender och kundinsikter. Hon är känd för sin karismatiska ledarstil och förmåga att inspirera team att uppnå gemensamma mål.
– ”Jag är mycket glad över att få möjligheten att driva tillväxt för tre dynamiska varumärken. Jag trivs i tillväxtmiljöer och ser möjligheter i varje utmaning. Tillsammans ska vi se till att vi levererar värde i alla tre bolagen, vägledda av vårt starka syfte och vår kultur”, säger Monika Lindquist, CMO på Vertiseit Group.
Monika kommer att övervaka tvärfunktionella marknadsföringsinsatser för Visual Art, Grassfish och Dise, och samordna med försäljnings-, design- och tech team för att anpassa deras initiativ till de bredare affärsmålen.
Vertiseit är ett ledande företag inom Digital In-store och erbjuder SaaS-plattformarna Dise, Grassfish och Visual Art för In-store Experience Management (IXM). Plattformarna gör det möjligt för globala varumärken och ledande detaljhandlare att stärka kundupplevelsen genom att erbjuda sömlösa kundresor genom att koppla samman det fysiska och digitala mötet.
Bolaget har cirka 270 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Österrike, Tyskland, Spanien, Storbritannien och USA. 2012-2023 hade Vertiseit en genomsnittlig lönsam tillväxt av återkommande SaaS-intäkter (ARR) på 53% (CAGR). För 2023 uppgick koncernens nettoomsättning till 348 miljoner kronor, med en justerad EBITDA-marginal på 17%. Sedan 2019 är Vertiseits B-aktie noterad på Nasdaq First North Growth Market.
Visual Art är en ledande aktör inom digital signage och tillhandahåller innovativa och skalbara SaaS-lösningar som driver digital kommunikation för företag över hela världen. Kärnan i vårt erbjudande är våra prisbelönta mjukvarulösningar Signage Player och VA Player, som tillsammans utgör grunden för digital signage-nätverk för välkända varumärken över hela världen.