Interxion, som är en ledande leverantör av moln- och operatörsneutrala datacentertjänster och som är en del av Digital Realty (NYSE: DLR), presenterar Martin Svensson som ny säljdirektör för företagets verksamhet i Norden. I sin roll kommer Martin att ingå i den nordiska ledningsgruppen. Han kommer att arbeta från Interxions kontor och datacenter i Stockholm.
– Datacenter utgör en viktig del i den digitala ekonomin. I denna bransch befinner sig Interxion i en kraftig expansionsfas och är väl positionerat både i Norden och internationellt och jag är därför glad över att bli en del av företaget. Tillväxten i datatrafik genom bland annat 5G och IoT, samt företagens fortsatta digitalisering och outsourcing till molnet gör att framtidsutsikterna för branschen i allmänhet och Interxion i synnerhet ser mycket goda ut,säger Martin Svensson.
Martin tar med sig mer än 20 års erfarenhet från it- och telekom, både i Sverige och internationellt, med ledande befattningar hos bland annat Ericsson, Tele2 och Net Insight. Närmast kommer han från en roll som säljchef på det internationella it-företaget Amadeus, som erbjuder branschspecifika digitaliseringslösningar.
–Vi har en tydlig framtidsambition och är för många verksamheter en viktig pusselbit för deras it- strategi. Med den växande sammanslutning av moln- och operatörstjänster hos oss, i kombination med den bredd av verksamheter som finns i våra datacenter, lägger vi nu i ytterligare en växel för att möjliggöra för fler att ta del av vårt erbjudande. I detta blir Martin en viktig del,säger Peder Bank Nordisk VD på Interxion.
Tidigare i år meddelades att Digital Realtygenomfört fusionen med Interxion, vilket positionerar det sammanslagna företaget som en ledande global leverantör av interkonnektivitet- och datacentertjänster. Företaget har dessutom tidigare meddelatsin största expansion någonsin i Stockholm i och med att ett sjätte datacenter byggs och kommer att tas i bruk under 2020.