AkzoNobel har publicerat den digitala versionen av årsredovisningen 2020 som bland annat belyser hur vi lyckades med bolagets mål att leverera på vår ambition ”Winning together: 15 by 20” och hur vi arbetar vidare i nästa fas av den pågående transformationen.
På hemsidan för Årsredovisningen 2020 finns det finansiella resultatet redovisat, information om vår affär, inspirerande läsning och uppdateringar om vårt innovations- och hållbarhetsarbete.
Det finns även stort utrymme för spännande historier från verksamheten ofta illustrerat med videomaterial.
I VD-ordet berättar Thierry Vanlancker om att trots att oddsen såg dåliga i början av året, som en följd av utmaningarna som Covid-19 förde med sig, så agerade bolaget snabbt och lyckades trots oddsen att uppnå en milstolpe i AkzoNobels historia.
“De senaste tre årens hårda arbete har gett resultat och vi lyckades med att nå vår Winning together: 15 by 20 ambition, trots motvind utan tidigare skådat motstycke. Att vi lyckades rida ut stormen så bra är ett resultat av vår nyfunna motståndskraft och jag är jätte stolt över hur vi fortsatte att ta hand om våra kunder och uppnådde fantastiska resultat tillsammans.”
Hållbarhetsredovisningen är en integrerad del av rapporten och inkluderar en omfattande del om vårt hållbarhetsarbete som är strukturerat kring de tre områdena “People. Planet. Paint.” Det går också att dyka djupt ner i AkzoNobels nya Grow & Deliver strategi och att läsa mer om bolagets nyligen lanserade syfte.
Med hjälp av interaktivt innehåll och infografik är den digitala årsredovisningen intuitiv och enkel att navigera. Besökare kan också använda sig av verktyg för att jämföra nyckeltal och ladda ner tabeller.
“Det har inte alltid varit en enkel resa, men vi tog oss igenom den tillsammans och jag är verkligen stolt över det vi har lyckats med i år”, avslutar Vanlancker.