”En effektiv marknadsföringsstrategi måste kunna nå människor där de är – vilket framför allt är på det öppna internet – i rätt tid och med rätt frekvens”, Magnus Johansson, Nordenchef, The Trade Desk
Den digitala annonseringsplattformen The Trade Desk stärker sin närvaro i Sverige och Norden.
Nytillträdde Nordenchefen Magnus Johansson leder nu satsningen från Stockholm.
The Trade Desk är ledande inom global marknadsföringsteknik. Med The Trade Desks datadrivna plattform får marknadsförare möjlighet att nå en relevant publik. Det nordiska teamet kommer att arbeta nära reklambyråer och varumärken för att nå nordbor där de tillbringar majoriteten av sin onlinetid: på det öppna internet.
– Det är spännande och kul att få vara med att utveckla The Trade Desk i Norden. Sverige och de nordiska länderna är en mogen marknad, där varumärken och annonsörer kräver att teknologin kan leverera. The Trade Desks plattform innebär ett innovativt och smart sätt att köpa digital marknadsföring i alla viktiga kanaler, som webb, mobil, digital audio och CTV. Jag ser fram emot att bygga upp och leda vårt nordiska team och göra det möjligt för många fler att använda The Trade Desks innovativa arkitektur och expertis inom digital marknadsföring, säger Magnus Johansson.
Magnus Johansson har en lång och gedigen erfarenhet av att få digitala affärer att växa i Norden. Han har stor erfarenhet av innovativa miljöer och har bland annat bakgrund från Rocket Fuel, Sizmek och Outbrain.
The Trade Desk hjälper annonsörer att få ut mesta möjliga av sin annonsering. Framför allt ligger fokus på den delen av internet där de allra flesta tillbringar mest tid. Där, utanför de så kallade ”walled gardens”, finns det stora möjligheter att få ökad utväxling av sina digitala kampanjer och bygga en mer oberoende och långsiktig annonsstrategi menar Magnus Johansson.
– De flesta ledande marknadsförare har insett att de behöver anpassa sin marknadsföring till den alltmer splittrade användningen av digitala kanaler. Vi rör oss mellan olika kanaler och devices för att konsumera media där det passar oss bäst för stunden. En effektiv marknadsföringsstrategi måste kunna nå människor där de är, vilket framför allt är på det öppna internet, i rätt tid och med rätt frekvens.
The Trade Desk, som handlas på Nasdaq under tickern TTD, har sedan länge en vision om att förnya den digitala annonseringen och har deltagit i en rad initiativ för att göra branschen mer transparent. Ett exempel är Unified ID 2.0, som The Trade Desk tagit initiativ till och dem sedan dess har utvecklats kollektivt av branschen. Syftet är att ge användare större kontroll över sin privacy, samtidigt som man behåller värdet i relevant marknadsföring.