Det blir Elin Wengström som axlar rollen som VP Marketing för det svenska bolaget Coloreel, vars unika och banbrytande teknik för brodyr inom textil- och modebranschen håller på att etableras internationellt.
Det svenska bolaget Coloreel är känt för att ha utvecklat en teknik som moderniserar brodyr för textil- och modebranschen.
Genom att digitalisera och effektivisera en annars ganska komplicerad process har Coloreel öppnat upp för helt nya sätt att använda brodyr. Tekniken möjliggör både en exakt färgåtergivning och kreativa effekter som gradienter och texturer.
Nu tillsätter bolaget Elin Wengström som ny VP Marketing. Elin har mer än 20 års erfarenhet av varumärkesfrågor, marknadsföring och kommunikation i ledande befattningar.
Hon kommer senast från rollen som Marketing Director på Stora Enso Wood Products, och har tidigare jobbat för varumärken som Daily Sports, Geberit, Statoil (nu Circle K), BMW och Swedbank – både som anställd och som varumärkesstrateg på konsultsidan.
”Jag är mycket glad över att välkomna Elin Wengström till Coloreel. Hon blir viktig i vårt arbete med att bygga Coloreels varumärke mot vår marknad, och kommer att spela en avgörande roll för vår internationella expansion. Med hennes samlade erfarenheter och kompetens är jag övertygad om att hon kan leda vår marknadskommunikation framgångsrikt”, säger Torbjörn Bäck, VD Coloreel.

Elin Wengstrom
”Det känns otroligt spännande att få arbeta med en världsunik och patenterad produkt som på riktigt kan revolutionera en hel bransch. Dessutom på ett hållbart sätt. Att utveckla Coloreels varumärke och affär är ett lagarbete, och jag ser fram emot att hitta nya sätt för att skapa tillväxt tillsammans med mina kollegor. Vi kommer fokusera på att öka kännedomen om Coloreels banbrytande teknik för att skapa en solid grund för global expansion”, säger Elin Wengström.
Elin Wengström tillträdde som VP Marketing i mitten av augusti och kommer att driva arbetet dels från Coloreels huvudkontor i Jönköping, dels från bolagets kontor på Epicenter i Stockholm.