Konsultföretaget Cognizant inleder ett samarbete med ServiceNow med syfte att vässa workplace-lösningen Cognizant WorkNEXT med generativ AI-kapacitet.
Cognizant WorkNEXT är en intuitiv plattform för företagsanvändare och syftar till att förbättra produktivitet och minska driftskostnader.
Anställda är ofta beroende av bristfälliga supportlösningar och verktyg som ligger isolerade i separata system. Det kan leda till minskad produktivitet och en negativ inverkan på användarupplevelsen. Cognizant WorkNEXT, med ServiceNows generativa AI-funktioner, är designad för att ge företagskunder en helhetslösning med fokus på upplevelse, utförande och engagemang.
- När det finns teknik- och processrelaterade hinder i det dagliga arbetet kan det vara svårt för företag att hålla det de lovat sina kunder, säger Anna Elango, EVP, Cognizant Core Technologies & Insights. Cognizants förbättrade WorkNEXT-erbjudande är ett exempel på den potential som generativ AI har för att skapa framtidens arbete med intuitiva och personliga upplevelser för de anställda.
Plattformen levererar kontextuell kunskap och insikter anpassade för enskilda användare och kundens affärskontext.
- Genom vårt partnerskap med Cognizant är ServiceNow fokuserat på att använda spjutspetsteknologi som generativ AI på affärsutmaningar på ett sätt som stärker medarbetarna, ökar deras tillfredsställelse och gör det möjligt för dem att leverera bättre resultat än någonsin, säger CJ Desai, vd och operativ chef på ServiceNow.
Några av nyckelfunktionerna är förkonfigurerade lösningar, ett bibliotek med återanvändbara generativa AI-konfigurationer och integrationer med flera verktyg. Den förbättrade plattformen är utformad för att erbjuda kunder:
- Digitala och konversationsbaserade funktioner: AI-drivna konversationer erbjuder en mänsklig interaktionsupplevelse.
- Automatiserade och självläkande funktioner: Dessa funktioner upptäcker och löser driftavbrott, förutsäger och förebygger problem innan de uppstår.
- Kontextuell kunskap och snabb respons: Genom att känna igen användarnas konversationsmönster, matchas användare och relevant innehåll och plattformen skräddarsyr svar efter individuella behov.
- Enkel användning och snabb implementering: Med inbyggda inlärningsmodeller och enkel integration med befintliga verktyg möjliggör plattformen snabb implementering och förenklar användning.