FarEye, en global SaaS-plattformsleverantör som transformerar last mile-logistik, utser Judd Marcello till Chief Marketing Officer (CMO), baserad i USA.
I denna roll kommer Marcello leda alla aspekter av marknadsföring för att driva varumärkesmedvetenhet och tillväxt i viktiga globala regioner.
Nyheten kommer strax efter tillkännagivandet av Chicago som FarEyes huvudkontor i Nordamerika och förflyttningen av VD Kushal Nahata till Nordamerika.
”Marcellos kombination av B2B- och B2C-erfarenhet kommer att hjälpa oss leverera större värde till de leverantör-, transportör- och konsumentgemenskaper som vi betjänar”, säger Amit Bagga, Chief Revenue Officer för FarEye. ”Hans erfarenhet av att bygga team och leda skalningsinsatser över globala regioner kommer göra det möjligt för oss att kapitalisera på den snabbt växande efterfrågan av FarEyes last mile-logistikplattform. Vi välkomnar Marcello till ledarteamet och FarEye-familjen, samtidigt som vi etablerar marknadsföring som en tillväxtdrivare för företaget.”
Marcello har över 28 års erfarenhet av ledarskap inom B2C- och B2B-marknadsföring, och har levererat affärsresultat med stor genomslagskraft för ledande varumärken inom branschen för mjukvaror, konsumentförpackade varor, konsumentelektronik och livsmedel. Han har förstahandserfarenhet av att bygga team och leda tillväxtinsatser över Storbritannien, Amerika, Australien och Europeiska marknader.
”Jag är tacksam för möjligheten att gå med i FarEye och leda marknadsföringsinsatsen. FarEye är ett snabbt växande företag med starka värderingar och en kategoriledande produkt. Den historiska tillväxten i onlineförsäljning har gett leveransupplevelsen mandat att utgöra en nyckelkomponent i relationen mellan varumärken och konsumenter”, säger Marcello. ”Företag som utger sig för att bedriva en ”konsumentcentrerad” verksamhet driver numera en logistik- och leveransverksamhet. I en tid där ytterdörren blivit den nya framsidan av butiken, är leveransupplevelsen där företagen antingen vinner eller förlorar kunder. Jag ser fram emot att hjälpa FarEyes nuvarande och framtida kunder förvandla leveranser till sin konkurrensfördel.”
Som aktiv arbetsgivare och snabbt växande SaaS-bolag har FarEye redan lockat branschledare från varumärken som Microsoft, Amazon och Dropbox för att stärka team, berika kulturen och bygga skalbara produkter i världsklass. Under det senaste året har FarEye anställt flera ledande befattningshavare, inklusive CRO Amit Bagga (tidigare President för APAC på Blue Yonder), CPO Suvrat Joshi (tidigare chef för Dropbox, Amazon, Facebook, Microsoft) och CFO Manoj Rath (Genpact, Grofers, BirlaSoft, DXC Technology). Andra anställningar inkluderar Arun Kumar (Microsoft) som SVP Engineering och Rajat Budhiraja (VP Professional Services, fd Nagarro).