E-handelsbyrån för digital tillväxt – Omniarch – har rekryterat Jonas Jutmar till den nya rollen som Chief Commercial Officer (CCO).
Jonas tar plats i ledningsgruppen och ansluter till ett Omniarch som under 2022 fortsätter att uppvisa en hög tillväxttakt.
Omniarch är en digital tillväxtbyrå som under 2021 såg en väldigt hög efterfrågan på bolagets tjänster.
För att kunna fortsätta utvecklingen av organisationen och samtidigt stärka bolagets kommersiella fokus har Jonas Jutmar tillträtt i den nyinstiftade rollen som CCO.
– Vi har under lång tid tydligt märkt utmaningen med att växa snabbt. Jonas ansluter till oss precis i rätt tid. Vi har en fortsatt hög efterfrågan på våra tjänster och rekryterar aktiv till en rad roller. Jonas Jutmar på posten som CCO ger bolagsledningen flexibiliteten för att fortsätta verka för en långsiktigt hållbar tillväxt för Omniarch som bolag men framförallt ökade möjligheter till att stärka samhörigheten i teamet, säger Pelle Pettersson, vd Omniarch.
Omniarchs team av seniora konsulter utgör en kollektiv kompetens som säkrar erbjudandet om att utifrån kundens perspektiv leverera strategisk skärpa och operativ finess. På det viset skiljer sig Omniarch från traditionella managementkonsulter och specialister på operativt inriktade områden.
Omniarch-teamet rör sig vant från styrelserummen genom hela organisationens tvärfunktionella team fram till specialisterna och tillbaka. Detta tillsammans med ett uttalat oberoende skapar en flexibilitet där varje utmaning kan mötas med de möjligheter som bäst möter kundernas unika behov, förenat med förmågan att få med alla på tåget.
– Att vägleda ett team åt en bolagsgemensam riktning är en av de viktiga saker som jag kommer att arbeta med inledningsvis på Omniarch. Det är ett grymt härligt team som tar sig an våra kunders utmaningar med ett synsätt om att ingenting är omöjligt. Det är häftigt att se så många väldigt erfarna och kompetenta människor som samlas runt samma område, med en tydlighet kring att utifrån kundens perspektiv vända på varje sten för att finna förbättringspotentialer inom e-com, marknad och lojalitetsarbete, säger Jonas Jutmar i en kommentar om sin nya roll som Chief Commercial Officer på digitala tillväxtbyrån Omniarch AB.
Omniarch hjälper bolag som vill bli konkurrenskraftiga genom att vända på alla stenar i den egna organisation och utifrån kundens perspektiv finna förbättringspotential inom e-com, marknad och lojalitetsarbete. Omniarchs kunder är 50-60 av Sveriges mest framgångsrika e-handelsbolag däribland Nelly, Cellbes, MQ, Nordiska Kompaniet, Oscar Jacobsson, Åhléns, Babyworld, Filmstaden, Peak Performance m fl.