Motorola har nyligen presenterat Jutta Peinze som ny marknadschef för EMEA Mobile Business Group (MBG).
Peinze har över 20 års erfarenhet inom tekniksektorn och kommer till MBG efter en tidigare roll som marknadschef på Asus.
Innan hennes tid på Asus har Peinze imponerande erfarenhet inom mobilbranschen – där hon haft roller på både Nokia och Huawei. I sin roll på motorola kommer Peinze att vara avgörande för att öka takten på MBG-verksamheten i EMEA. Detta till följd av en utvecklad tillväxtstrategi för MBG inom EMEA tack vare ett otroligt starkt FY21/22.
–Jag är glad över att ansluta mig till motorola-teamet vid en så spännande tid som nu, med den betydande tillväxtpotentialen som syns över hela EMEA, säger Jutta Peinze. Jag tror att varumärket är i sin starkaste position någonsin för att kunna fånga marknadens efterfrågan. Det genom sitt breda utbud av enheter. Jag ser fram emot att kombinera min breda erfarenhet inom teknik- och mobilsektorerna, med min passion för att leda ett dynamiskt team, allt tillsammans med att bygga vidare på Motorolas nuvarande position som ledande på marknaden och mata företagets aptit på tillväxt.
Peinze efterträder James Atkins som har lett EMEA Motorolas marknadsverksamhet i över två år. Atkins är kvar på MBG där han kommer att övergå till en nybildad roll som EMEA MBG eCommerce Director. I den här positionen kommer James att spela en mycket viktig roll i att stötta Motorolas telekomverksamhet i EMEA och utveckla varumärkets e-handelsstrategi.