Monica Reinebo blir chef för pr-byrån Westanders nystartade affärsområde specialiserat på digital kommunikation och digitalisering.
Hon kommer att ingå i Westanders ledningsgrupp.
– Westander ska kunna erbjuda Sveriges bästa rådgivning inom digital kommunikation. Vi ska dessutom hjälpa företagen att delta mer aktivt i debatten om det digitaliserade samhället, säger Monica Reinebo, affärsområdeschef för Westander Digital.
Monica Reinebo är delägare och har jobbat två år på Westander. Tidigare har hon bland annat ansvarat för digital strategi på Socialdemokraterna. Hon har också arbetat med sociala medier och digital marknadsföring på FN:s barnfond Unicef.
– Monica Reinebo har stort förtroende bland kollegorna och kommer att bidra till en positiv dynamik i ledningsgruppen. Dessutom brinner hon verkligen för att Sverige ska bli bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter, säger Westanders vd Patrik Westander.
Westander Digital består från starten av fyra konsulter: Monica Reinebo, Amanda Edfeldt Hanson, Daniel Olsson och Julia Holmvik. Det nya affärsområdet har målet att rekrytera ytterligare två konsulter under 2022.
De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.
Westanders byråintäkt har de senaste tio åren ökat med 8 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 55 miljoner 2021. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.