Boka in Stora städchefsdagen 12-13 september!
Stora städchefsdagen är ett nytt nätverk som startades förra året, som regelbundet ska återkomma varje år. (För chefer, arbetsledare, gruppledare, teamledare osv.)
Plats: Hotell Kristina, Sigtuna
09:00 Välkomstkaffe med smörgåsar
09:30 Inledning och presentation av deltagare
10:00 Hur får du grepp om din städverksamhet?
• Lokalvårdsekonomi, kostnadsdrivare
• Att kalkylera lokalvård
• Nyckeltal
• Utveckling och framtidens lokalvård
12:00 Affärslunch med hembakat bröd, kaffe
13:00 Erfarenhetsutbyten Rundabordsamtal med en workshop
15:00 Eftermiddagskaffe med sött & salt – alltid med nyttiga alternativ
15:30 Summering av dagen, frågor, reflektioner av dag 1
19:00 Trerätters middag skapad av säsongens finaste råvaror + samkväm
Dag 2. Program – 13 september
08:00 Generös ekologisk frukost
09:00 Kvalitet, service och hållbarhet
• Vägen till en lyckad integration i städyrket.
Vi är väldigt glada att Lotta Simonsson, Swedish4u, kommer till Stora städchefsdagarna. Vi fokuserar på integration. Hur kan vi i branschen på bästa sätt, integrera anställda som är födda i ett annat land på ett lyckat sätt.
• Arbetsmiljön runt omkring oss
• Hur kan du som chef och ledare hantera konflikter
• Hållbara strategier för dig som chef och ledare.
• Det är framförallt på sin arbetsplats man lär sig det nya språket.
10:30 Diskussion, reflektion av dag 2
12:00 Affärslunch med hembakat bröd, kaffe
Kostnad: 3.995 kr/deltagare.
I priset ingår helpension, logi i enkelrum på Hotell Kristina, frukost, affärslunch, för- och eftermiddagskaffe, trerätters middag.
Anmälan och frågor: info@stadbranschensverige.se
Lyssna på podden med Marika Krohn och Carina Boman Helgesson, som reflekterar över vad ett bra nätverkande kan betyda. Stora städchefsdagen är unik, då den erbjuder både föreläsningar, kompetensutveckling och nätverkande på en och samma gång, till självkostnadspris.
Ofta vill vi komma i kontakt med andra för att söka inspiration, vägledning eller nya möjligheter. Men att nätverka, handlar inte bara om egen vinning – det handlar lika mycket om att ge. Det är den ömsesidiga relationen, ett givande och ett tagande som ger utveckling och mervärde. Har du värdefull erfarenhet från ett projekt du arbetat med, eller spännande kontakter som du vill dela med dig av? Fundera över vad just du har att erbjuda, som är värdefullt för mottagaren.
Tips: Var generös – det finns ingen anledning att hålla dina kunskaper, erfarenheter och insikter för dig själv.
Använd sociala medier för att skapa kontakter
Genom att skicka ut, och acceptera så många inbjudningar som möjligt, bygger du snabbt upp ditt nätverk via sociala medier. Visst kan du skicka en förfrågan till alla du kommer att tänka på. Men är det verkligen effektivt? Ju fler kontakter, desto svårare att hantera ditt nätverk.
Fundera istället över vem du ska kontakta. Hur kan den här personen vara till nytta för dig? Vad har du att erbjuda? Interagera med personer som delar samma intressen, och som hjälper dig växa och utvecklas. Var selektiv, men inte restriktiv, när du knyter dina kontakter – på så sätt skapar du mer värdefulla och givande relationer.
Nätverkande sker även offline
Se dig omkring! I en tid då allting sker online, glömmer vi ofta bort våra “verkliga” nätverk, som man träffar ansikte mot ansikte. Just stora städchefsdagen, är ett nätverk som vi tänkt skall ge dig det, att träffas under trevliga former med spännande föreläsare och möjlighet att diskutera olika dilemman med andra i samma bransch, vilken möjlighet och vad mycket man kan lära sig.
Inte att förglömma: Grannar, familjemedlemmar, personer du spelade tennis med, eller som gick i din gymnasieklass. De är också en del av ditt nätverk, och är i sin tur kopplade till andra intressanta kontakter.
Städbranschen Sverige är sedan 2013 en rikstäckande branschorganisation, vi samlar alla verksamheter med intresse för rena, hygieniska, lättskötta och vårdade fastigheter. Med en tydlig värdegrund arbetar Städbranschen Sverige för att lyfta och ena branschen, företagen och individerna. Detta genom att driva frågor och projekt som utvecklar och understryker vikten och omfattningen av branschens bidrag till samhället.